پس از ابتلای ۴ زندانی محبوس در زندان قرچک ورامین به بیماری سل و عدم اقداماتی برای جلوگیری از شیوع این بیماری در زندان، اکنون حدود ۴۰ زندانی با علائم ابتلا به بیماری مورد تست قرار گرفته اند. تاکنون اقداماتی همچون قرنطینه زندانیان مشکوک به ابتلا، برای جلوگیری از شیوع این بیماری در زندان صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حدود یک ماه قبل بهداری زندان قرچک ورامین ابتلای یکی از زندانیان به بیماری سل را تایید کرد.

پس از دو هفته زندانی بیمار را فقط به مدت سه روز در قرنطینه نگهداری کردند و مجددا به بند بازگرداندند. پس از آن ۴ زندانی دیگر مبتلا شدند که فقط یک نفر از آنان سه روز قرنطینه شد. به گفته یک منبع مطلع اکنون حدود ۴۰ زندانی در زندان قرچک ورامین با علائم مشکوک به ابتلا به بیماری سل مواجه شده و مورد آزمایش قرار گرفته اند.

تاکنون اقداماتی همچون قرنطینه زندانیان مشکوک به ابتلا، برای جلوگیری از شیوع این بیماری در زندان صورت نگرفته است.

هرانا پیشتر طی گزارشی از نگرانی خانواده زندانیان در پی ابتلای چند زندانی به سل خبر داده بود.

سل بیماری عفونی است که معمولا روی ریه ها فرد مبتلا اثر می گذارد. این بیماری در مقایسه با سایر بیماری های عفونی، دومین بیماری مرگبار در سراسر جهان شناخته میشود. با توجه به اینکه برخی علائم بیماری سل مانند صرفه های مداوم با بیماری کرونا یکی است، تشخیص نوع بیماری برای زندانیان ممکن نیست. این امر این باعث ایجاد نگرانی میان زندانیان شده است.

هرانا به تازگی با انتشار گزارشی جامع، به نقض گسترده حقوق زندانیان در زندان قرچک ورامین پرداخته است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها