وزیر دادگستری بلژیک ضمن تایید بازداشت یک شهروند این کشور در ایران، اتهام مطروحه علیه او را “جاسوسی” عنوان کرد. روز گذشته ایران اینترنشنال از بازداشت یک شهروند بلژیک با هویت الیویه وندکاستیل خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از خبرگزاری فرانسه، امروز سه‌شنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۱، وینسنت فان کویکن‌بورنه وزیر دادگستری بلژیک بازداشت یک شهروند بلژیکی در ایران را تایید کرد.

وزیر دادگستری بلژیک بدون ذکر جزییات اتهام مطروحه علیه این شهروند را «جاسوسی» عنوان کرده است. وی همچنین این اتهام را «غیرقانونی» توصیف کرده و آن را رد کرده است.

روز گذشته ایران اینترنشنال از بازداشت این شهروند با هویت الیویه وندکاستیل ۴۱ ساله، خبر داده و عنوان کرد که این فرد یک امدادگر است.

هر چند مقابله با امر جاسوسی بعنوان نقض حقوق بشر در نظر گرفته نمی شود ولی با توجه به سابقه دولت ایران در استفاده ابزاری از این عنوان برای برخورد با مخالفان سیاسی، طرح چنین ادعاهایی بخصوص با روشن نبودن جزئیات و روند دادرسی همواره با دیده تردید نگریسته می‌شود.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها