امروز پنجشنبه ۱۶ تیر، اعتصاب و تجمع کارگران مجتمع سونگون ورزقان برای سومین روز متوالی صورت گرفت. در جریان این تجمع دو تن از کارگران معترض توسط نیروهای امنیتی، با اعمال خشونت بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند. با احتساب این افراد، شمار کارگران بازداشت شده مجتمع سونگون ورزقان به ۷ تن افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، امروز پنجشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۱، کارگران معدن سونگون ورزقان، برای سومین روز متوالی دست به اعتصاب و تجمع در محدوده محل کار خود زدند.

بر اساس این گزارش، تجمع این شهروندان با دخالت نیروهای نظامی به خشونت کشیده شده و ماموران و دو تن از کارگران معترض را بازداشت کرده اند.

هویت این کارگران “سعید جباریان و فرزاد زالی‌زاده” عنوان شده است.

روز سه‌ شنبه ۱۴ تیر، دو تن از کارگران مجتمع مس سونگون ورزقان و همچنین روز گذشته، “جعفر عباسپور، مهرداد منفرد و خدایی اسامی”، از دیگر کارگران معترض این مجتمع بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند؛ با احتساب بازداشتی های امروز، شمار کارگران بازداشت شده معدن سونگون ورزقان به ۷ تن افزایش یافت.

تا لحظه تنظیم این گزارش، از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این کارگران، اطلاعی در دست نیست.

کارگران این مجتمع چندین ماه است که پیگیر اجرای همسان‌سازی حقوق با کارگران رسمی و کارگران سایر معادن هستند و همچنین خواسته‌های دیگری از جمله اجرای کامل و صحیح طبقه‌بندی مشاغل دارند اما علیرغم اعتراضات و اعتصابات مکرر تاکنون مدیریت مجتمع و شرکت‌های پیمانکاری خواسته‌های این کارگران را اجرا نکرده‌اند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها