شش زندانی در تهران از بابت اتهام قتل عمد به اعدام محکوم شدند. همچنین یک زندانی در رفسنجان که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، با کسب رضایت از اولیای دم از اعدام رهایی یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رکنا، حکم اعدام شش زندانی در جلسه هیات قضایی صادر شد.

بر اساس این گزارش، ۶ مامور پلیس که در جریان تعقیب و گریز، موجب کشته شدن یک متهم فراری، برادر و دوست وی شده بودند، پس از دو بار رد شدن حکم قصاص در دیوان عالی کشور توسط شعبه ۲ دادگاه کیفری یک استان تهران، مجددا با پرداخت تفاضل دیه از سوی اولیای دم به اعدام محکوم شدند.

رهایی از اعدام یک زندانی در رفسنجان

به گزارش خبرستان رفسنجان، یک زندانی محکوم به اعدام در رفسنجان، پس از تحمل ۱۵ سال حبس با کسب رضایت از اولیای دم از اعدام نجات یافت.

وکیل اولیای دم در این خصوص گفت: «حدود ۱۵ سال پیش در طی یک نزاع در رفسنجان، فرد جوانى به قتل رسید و حدود یکسال قبل، متهم به اعدام محکوم شد.»

محمدتقى ابوالهادى افزود: «با تلاش خادمان حرم امام رضا و بسیج حقوقدانان رفسنجان، اولیای دم اعلام گذشت کردند و این زندانی از اعدام نجات یافت.»

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها