روز چهارشنبه ۲۲ تیر سعید مدنی، نویسنده، جامعه شناس و زندانی سیاسی سابق، از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان منتقل شد. آقای مدنی در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه امسال توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز چهارشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۴۰۱، سعید مدنی، نویسنده، جامعه شناس و زندانی سیاسی سابق، به بند عمومی زندان اوین منتقل شد.

مصطفی نیلی وکیل آقای مدنی با انتشار یادداشتی در صفحه شخصی خود، از انتقال سعید مدنی از بند ۲۰۹ زندان اوین به بند عمومی این زندان خبر داده است.

مصطفی نیلی پیش از این از تفهیم اتهام آقای مدنی،خبر داده بود. آقای نیلی پیشتر نیز گفته بود که “آقای مدنی پس از بازداشت حتی هنوز به دادسرا نرسیده بود که خبر بازداشتش با اتهامات واهی توسط یکی از خبرگزاری‌ها داخلی منتشر شد”.

در تاریخ ۲۸ خردادماه نیز یاسمن مدنی، فرزند آقای مدنی از انتقال پدرش از سلول انفرادی بند ۲۰۹ به سلولی عمومی در این بند و همچنین از عدم دسترسی وکیل به پرونده پدرش و روند بازپرسی دادسرای اوین خبر داده بود.

روز دوشنبه ۲۶ اردیبهشت امسال، سعید مدنی، نویسنده، جامعه شناس و زندانی سیاسی سابق، بازداشت شد. خبرگزاری مهر، وابسته به سازمان تبلیغات اسلامی “ارتباط مشکوک خارجی و اقدامات ضدامنیتی” را از دلایل بازداشت او عنوان کرده است. گفتنی است، سعید مدنی، جامعه شناس، نویسنده و زندانی سیاسی سابق تاکنون پژوهش‌هایی در زمینه مسایل اجتماعی ایران از جمله فقر و نابرابری، اعتیاد، کودک آزاری، خشونت علیه زنان، تن فروشی، رفاه اجتماعی و امثال آن را در زمینه اجتماعی منتشر کرده است. وی در سال‌های ۱۳۷۳، ۱۳۷۹، ۱۳۸۰ و ۱۳۹۰ سابقه بازداشت و محکومیت دارد.

همچنین در تاریخ ۷ دیماه ۱۴۰۰، گذرنامه آقای مدنی در فرودگاه ضبط شده و از خروج وی از کشور جلوگیری شد. گفته می‌شود که آقای مدنی برای فرصت مطالعاتی یک ساله در دانشگاه ییل عازم ایالات متحده آمریکا بوده است. این جامعه شناس ۲ روز قبل از پرواز حدود ۴ ساعت در ساختمانی متعلق به وزارت اطلاعات مورد بازجویی قرار گرفته و به او گفته بودند ممانعتی برای خروجش از کشور وجود ندارد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها