کم اعدام متهم به قتل وحید مرادی در زندان رجایی‌شهر کرج، توسط دیوان عالی کشور تایید شد. پیش از این ۲ بار حکم اعدام او توسط دیوان عالی کشور نقض شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از انصاف نیوز، سومین حکم اعدام متهم به قتل وحید مرادی در زندان رجایی‌شهر کرج در دیوان عالی کشور تایید شد.

براساس این گزارش، حکم اعدام وی در شعبه ۵۱ دیوان عالی کشور تایید و س.صالح بیدمشکی به اتهام مباشرت در قتل به یکبار اعدام محکوم شده است.

در این گزارش آمده است، این پرونده به اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه ۲۷ تهران ارسال شده است.

پیش از این ۲ بار حکم اعدام این زندانی توسط دیوان عالی کشور نقض شده بود.

پیشتر یک زندانی دیگر نیز از بابت قتل وحید مرادی به اعدام محکوم شده بود که با پرداخت دیه، رضایت خانواده مقتول را کسب کرد.

لازم به یادآوری است وحید مرادی که در زندان رجایی شهر کرج تحمل حبس می‌کرد، در تاریخ ۱۱ تیرماه ۱۳۹۷، بعد از اینکه مورد حمله گروهی از زندانیان مسلح به سلاح سرد در زندان قرار گرفت، به قتل رسید. آقای مرادی از زندانیان سابقه داری بود که چند بار در طرح های موسوم به “ارتقای امنیت اجتماعی” بازداشت و در سطح شهر چرخانده شده بود.

وحید مرادی هر چند از اوایل خردادماه ۹۷ از بابت اتهام قتل در زندان به سر می برد اما درگیری‌های او با دسته‌ای از خلافکاران شناخته شده‌ای که جذب همکاری با نهادهای امنیتی شده بودند، دامنه دار بود. قتل این زندانی برای افرادی که به محیط زندان رجایی شهر کرج، خرده فرهنگ های “شرارتی” و شبکه سازی نیروهای امنیتی در میان این بخش از جامعه آگاه هستند، نمونه دیگری از تسویه حساب و قتل سازمان یافته است که با تحریک زندانیان در محیط بسته زندان صورت گرفت.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها