محمدتقی فلاحی، دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران، امروز یکشنبه ۲۶ تیرماه با پایان دوران محکومیت از زندان اوین آزاد شد. آقای فلاحی پیشتر توسط دادگاه انقلاب تهران به ۲ سال حبس تعزیری محکوم شده بود که این حکم در مرحله تجدیدنظر به شش ماه حبس تعزیری کاهش پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کانون صنفی معلمان ایران، امروز یکشنبه ۲۶ تیرماه ۱۴۰۱، محمدتقی فلاحی، دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران از زندان اوین آزاد شد. وی در تاریخ ۲۹ دی ماه ۱۴۰۰، جهت اجرای حکم حبس بازداشت و راهی زندان اوین شد.

براساس این گزارش، آزادی آقای فلاحی با پایان دوران محکومیت وی صورت گرفته است.

محمدتقی فلاحی، دبیرکل کانون صنفی معلمان تهران، در مردادماه ۹۹ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری به دو سال حبس تعزیری محکوم شده بود. حکم وی توسط شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران به ریاست قاضی سید احمد زرگر عینا تایید شد و در نهایت در دیوان عدالت به شش ماه حبس تعزیری کاهش یافت.

پیشتر کانون صنفی معلمان ایران و ۶۰۰ نفر از معلمان شاغل و بازنشسته کشور با انتشار بیانیه هایی جداگانه اعتراض خود را نسبت به حکم حبس این فعال صنفی، اعلام کرده بودند.

آقای فلاحی در تاریخ ۱۲ اردیبهشت ۹۸، همزمان با روز معلم، در پی حضور در تجمع اعتراضی فرهنگیان در مقابل مجلس شورای اسلامی توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان تهران بزرگ منتقل شد. وی نهایتا ۶ روز پس از بازداشت، با تودیع قرار از این زندان آزاد شد.

او نهایتا مردادماه ۹۸ در این پرونده به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری و ۱۰ ضربه شلاق محکوم شد که اجرای این حکم به مدت ۳ سال تعلیق شده بود.

این فعال صنفی معلمان در تاریخ ۱۹ بهمن ۹۸، نیز توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی خود بازداشت و روز یکشنبه ۲۷ بهمن‌ماه همان سال، با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها