حسن سعیدی، رسول بداقی، محمد حبیبی و آنیشا اسداللهی فعالان صنفی و کارگری کماکان در زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برند. امروز پنجشنبه ۳۰ تیرماه، علیرغم مراجعه خانواده این شهروندان به دادسرای اوین، مسئولین دادسرا از ملاقات این شهروندان بازداشتی با خانواده هایشان ممانعت به عمل آوردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، حسن سعیدی، رسول بداقی، محمد حبیبی و آنیشا اسداللهی فعالان صنفی و کارگری کماکان در زندان اوین در بازداشت و بلاتکلیفی بسر می‌برند.

امروز پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱، علیرغم مراجعه خانواده حسن سعیدی، رسول بداقی، محمد حبیبی و آنیشا اسداللهی فعالان صنفی و کارگری بازداشتی به دادسرای اوین، مسئولین دادسرا از ملاقات خانواده این شهروندان با آنها ممانعت به عمل آوردند.

خدیجه پاک ضمیر همسر محمد حبیبی در صفحه شخصی خود نوشته است: “امروز هم به همراه تعدادی از خانواده‌های عزیزان دربند؛ برای ملاقات به اوین رفتم. اما گفتند که محمد و دیگر معلمان و فعالان کارگری دربند همچنان ممنوع‌الملاقات هستند. تعدادی کتاب بردیم که به عزیزان دربندمان بدهند؛ اما کتابها را از ما تحویل نگرفتند”.

همچنین پیشتر در دادسرای اوین به خانواده آقای حبیبی گفته شده که قرار بازداشت وی برای سومین ماه متمادی تمدید شده است.

حسن سعیدی که در تاریخ ۲۸ اردیبهشت توسط نیروهای امنیتی در منزلش بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات در بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شده بود، در بیست و هفتمین روز اعتصاب غذای خود بسر میبرد.

آقایان حبیبی و بداقی روز سه شنبه ۲۴ خرداد، به سلول های انفرادی بند ۲۴۰ زندان اوین منتقل شدند. آنها در تاریخ ۱۰ اردیبهشت ماه بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شدند.

آنیشا اسداللهی، فعال کارگری نیز در اردیبهشت امسال توسط ماموران امنیتی بازداشت و در بند ۲۰۹ زندان اوین در بلاتکلیفی بسر میبرد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها