میکائیل قلی پور و هوشنگ نقی زاده، فعالین ترک (‌آذربایجانی) امروز پنجشنبه ۳۰ تیرماه، با تودیع قرار وثیقه از زندان ارومیه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز پنجشنبه ۳۰ تیرماه ۱۴۰۱، میکائیل قلی پور و هوشنگ نقی زاده، فعالین ترک (‌آذربایجانی) از زندان ارومیه آزاد شدند.

آزادی این شهروندان با تودیع قرار وثیقه ۵۰۰ و ۷۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت تا پایان مراحل دادرسی صورت گرفته است.

این شهروندان روز شنبه ۲۵ تیرماه، در ارومیه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. بازداشت آقای نقی زاده به هنگام خروج او از محل کارش صورت گرفته بود. وی روز چهارشنبه ۲۹ تیرماه از بند قرنطینه زندان ارومیه به بند ۳ این زندان منتقل شد.

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

این شهروندان پیش از این نیز سابقه بازداشت و احضار به مراجع امنیتی را داشته اند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها