میثم کاظمی، شهروند اهل بهبهان امروز شنبه ۱ مرداد، جهت تحمل دوران محکومیت ۱۵ ماه حبس خود، راهی زندان این شهر شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز شنبه ۱ مرداد ۱۴۰۱، میثم کاظمی، جهت تحمل دوران محکومیت، راهی زندان بهبهان شد.

آقای کاظمی امروز خود را به واحد اجرای احکام دادگستری بهبهان معرفی کرد.

وی پیشتر طی ابلاغیه ای جهت اجرای حکم حبس احضار شده بود.

آقای کاظمی در تاریخ ۱۳ آذر ۱۴۰۰، پس از حضور در شعبه ۴ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان به ریاست قاضی کاظم طیب بازداشت و به زندان این شهر منتقل شد. وی پیشتر جهت دفاع از اتهام “انتشار مطالب مربوط به بازداشت‌شدگان «اغتشاشات» ۲۶ تیر بهبهان” به این شعبه احضار شده بود. او در تاریخ ۲۹ آذرماه همان سال از زندان بهبهان به بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز منتقل شده و در تاریخ ۱۲ دیماه ۱۴۰۰ از بازداشتگاه اداره اطلاعات اهواز به زندان بهبهان بازگردانده شد.

میثم کاظمی نهایتا در تاریخ ۱۹ دیماه ۱۴۰۰ به صورت ویدئو کنفرانس توسط دادسرای عمومی و انقلاب بهبهان از بابت اتهامات “عضویت در گروه های مخالف نظام، ارتباط با شبکه های مخالف نظام، توهین به رهبری و فعالیت تبلیغی علیه نظام ” مورد تفهیم اتهام قرار گرفت. وی نهایتا در تاریخ ۱۳ بهمن ماه با تودیع قرار وثیقه ۶۰۰ میلیون تومانی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد.

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات میثم کاظمی در تاریخ ۲۵ بهمن‌ماه ۱۴۰۰ در شعبه اول دادگاه انقلاب بندرماهشهر به ریاست قاضی سیدمهران مهمان نواز برگزار و وی توسط این شعبه از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام و به نفع گروه های معاند نظام و توهین به رهبری” به ۲۲ ماه حبس تعزیری محکوم شد. همچنین ۷ ماه و ۲ هفته از این حکم به حالت تعلیق در آمده است. خردادماه امسال دادگاه تجدیدنظر استان خوزستان این محکومیت را عینا تایید کرد. با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱ سال و ۳ ماه حبس تعزیری در خصوص او قابل اجرا است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها