آخرین وضعیت واله زمانی

واله زمانی، فعال کارگری علیرغم گذشت بیش از ۸۰ روز در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، محروم از رسیدگی مناسب پزشکی در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۳۱ مردادماه ۱۴۰۱، واله زمانی فعال کارگری، کماکان در بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین، در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرد.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت این فعال کارگری به هرانا گفت: “واله زمانی بارها در بند ۲۰۹ زندان اوین خون بالا آورده و به شدت رنگ صورت و چشم هایش زرد شده و وزن زیادی از دست داده و آنزیم های کبدش بالا رفته است.”

این منبع مطلع در ادامه افزود: “تغذیه زندان به هیچ عنوان برای وضعیت جسمی او مناسب نیست. از آنجایی که واله مبتلا به چسبندگی ریه است، شرایط سلول به دلیل رطوبت بالا و نبود اکسیژن کافی باعث شده که به سختی نفس بکشد. واله زمانی پس از بیش از ۸۰ روز بازداشت، تنها دو بار به بیمارستان اعزام شده و با وجود وضعیت حاد پزشکی، فقط به او مسکن داده می شود.”

پیشتر هرانا در تاریخ ۲۱ تیرماه، در طی یک گزارشی از وضعیت بیماری واله زمانی و بازجویی های طولانی مدت وی، خبر داده بود.

آقای زمانی در تاریخ ۹ خردادماه توسط نیروهای امنیتی در ارومیه بازداشت و مدتی بعد از بازداشتگاه وزارت اطلاعات موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین به یکی از سلولهای انفرادی بند ۲۴۰ این زندان منتقل شد.

واله زمانی که از ناراحتی حاد کبدی رنج می‌برد، اخیرا تحت عمل جراحی قرار گرفته و در حال سپری کردن روند درمانی خود است.

تاکنون از دلایل بازداشت این فعال کارگری اطلاعی در دست نیست و این موضوع نگرانی خانواده او را در پی داشته است.

آقای زمانی، فعال کارگری پیش از این نیز سابقه بازداشت توسط نیروهای امنیتی را داشته است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها