انفجار مرگبار در مراسم سالگرد قاسم سلیمانی

در دو انفجار هولناک که در چهارمین مراسم سالگرد قاسم سلیمانی در کرمان رخ داد، ده‌ها نفر جان باختند و بیش از ۱۷۰ نفر زخمی شدند. هنوز هیچ گروهی مسئولیت این انفجارها را نپذیرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، این حادثه که مقام‌های ایرانی آن را بمبگذاری و اقدام تروریستی خوانده‌اند، باعث کشته شدن ۱۰۳ نفر و زخمی شدن ۲۱۱ نفر شده است. احمد وحیدی، وزیر کشور، در گفت‌وگو با شبکه خبر ایران این انفجارها را توطئه خوانده و تاکید کرد که انفجار اول حدود ساعت سه بعد از ظهر رخ داد و ده دقیقه بعد انفجار دوم به وقوع پیوست.

انفجارها در نزدیکی مسجد صاحب‌الزمان و مسیر گلزار شهدای کرمان، حین برگزاری مراسم چهارمین سالگرد کشته‌شدن قاسم سلیمانی اتفاق افتاد. بر اساس گزارش‌ها، بمب‌ها در دو کیف جاسازی و از راه دور منفجر شده‌اند، اما وزیر کشور از تکذیب یا تایید این موضوع خودداری کرده است.

روابط عمومی هلال احمر اعلام کرده است که در این حادثه سه امدادرسان از جمله یک زن امدادگر و چهار مامور پلیس جان باخته‌اند. هیات دولت ایران روز پنجشنبه را عزای عمومی و در کرمان سه روز عزای عمومی اعلام کرده است. ابوالفضل عمویی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس، اعلام کرده است که این کمیسیون برای بررسی میدانی به کرمان اعزام خواهد شد.

لازم به یادآوری است قاسم سلیمانی، چهره مطرح نظامی حکومت ایران بود که در حمله پهپادی آمریکا در ۱۳ دی ۱۳۹۸ در بغداد کشته شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها