محمد داوری به مکان نامعلومی منتقل شد

محمد داوری، فعال کارگری محبوس در زندان عادل‌ آباد شیراز، اخیراً از بند سبز این زندان به مکان نامعلومی منتقل شده و تاکنون با خانواده خود تماس تلفنی نداشته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد داوری، فعال کارگری محبوس در زندان عادل‌ آباد شیراز به مکان نامعلومی منتقل شده است.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده این فعال کارگری ضمن تأیید این خبر به هرانا گفت: “آقای داوری از روز شنبه نوزدهم خردادماه به دلیل اعتراض به نحوه برخورد مسئول فروشگاه زندان عادل‌ آباد شیراز به صورت تنبیهی از بند سبز بزرگسالان این زندان خارج و به مکان نامعلومی منتقل شده است. همچنین آقای داوری از آن روز تاکنون هیچگونه تماسی با خانواده خود نداشته است، امری که به نگرانی آنها منجر شده است.”

محمد داوری، فعال کارگری مورخ بیست و ششم اردیبهشت ماه امسال، بازداشت و جهت تحمل حبس به زندان عادل آباد شیراز منتقل شد.

آقای داوری پیشتر با دریافت ابلاغیه ای جهت اجرای حکم حبس به این شعبه احضار شده بود.

محمد داوری اوایل آذرماه سال گذشته توسط شعبه اول دادگاه انقلاب شیراز به ریاست قاضی سید محمود ساداتی از بابت اتهام توهین به رهبری به سه سال حبس تعزیری، منع خروج از کشور با ابطال گذرنامه، منع فعالیت در فضای مجازی و اقامت اجباری در شهرستان بردسیر کرمان به مدت دو سال و از بابت اتهام تبلیغ علیه نظام به نفع گروه های معاند در فضای مجازی به یک سال و شش ماه حبس تعزیری محکوم شد.

با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی سه سال حبس برای او قابل اجرا خواهد بود.

یک منبع مطلع نزدیک به خانواده داوری در رابطه با جزئیات روند دادگاه به هرانا گفته بود: “دادگاه در رابطه با طرح اتهام توهین به رهبری علیه متهم هیچ مصداقی را اعلام نکرد. همچنین بخش دیگری از پرونده وی از بابت اتهام نشر اکاذیب در دادگاه کیفری شیراز در حال بررسی است.”

جلسه دادرسی به اتهامات محمد داوری در تاریخ بیست و هشتم آبان ماه ۱۴۰۲، به صورت غیابی در این مرجع قضایی برگزار شده بود.

آقای داوری پیش از این نیز به دلیل فعالیت های خود سابقه بازداشت و محکومیت را داشته است.

محمد داوری، متولد ۱۳۷۳ در استان کهگیلویه و بویراحمد دارای مدرک کارشناسی عمران دانشگاه آزاد یاسوج و دانشجوی مقطع کارشناسی علوم سیاسی دانشگاه گلستان شیراز است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها