شناسای بیش از دو هزار کودک کار و خیابان

دبیر کارگروه کودکان کار و خیابان، با استناد به آمار نهادهای رسمی اعلام کرد که دو هزار و ۶۰۰ کودک کار و خیابان در کشور شناسایی شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، دبیر کارگروه کودکان کار و خیابان در خصوص آمار کودکان کار و خیابان در کشور اظهاراتی را ارائه داد.

بر اساس این گزارش، دبیر کارگروه کودکان کار و خیابان، با استناد به آمار نهادهای رسمی گفت که تاکنون دو هزار و ۶۰۰ کودک کار و خیابان در کشور شناسایی شده اند.

علی رضایی، ضمن بیان این ادعا که “مبارزه با سرشبکه های مافیای کودکان کار در دستور کار است”، اظهار داشت که حمایت قانونی، اقتصادی و آموزشی از این کودکان و ساماندهی وضعیت آنها، در جریان است و در بعضی استان ها نظیر مشهد، سمنان و فارس تعداد این کودکان کاهش یافته است.

لازم به ذکر است که آمارهای رسمی و نیز ادعاهایی که از سوی مقامات در خصوص معضلات اجتماعی همچون شمار کودکان کار موجود در کشور بیان میشود، با آمار نهادهای مستقل همخوانی چندانی ندارد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها