محمد خدابخش، زندانی سیاسی و یکی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ دوران محکومیت خود را محروم از رسیدگی پزشکی در زندان تهران بزرگ سپری می‌کند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد خدابخش از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری آبان ۹۸، دوران محکومیت خود را در زندان تهران بزرگ سپری می‌کند.

به گفته یک منبع مطلع آقای خدابخش به دلیل نوشیدن آب شور زندان تهران بزرگ دچار سنگ کلیه شده است اما با این وجود تاکنون از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.

این منبع مطلع درباره تداوم حبس آقای خدابخش به هرانا گفت: “محمد خدابخش در شرایطی هنوز در زندان در حال تحمل حبس است که محسنی اژه ای، رئیس قوه قضاییه پیشتر وعده تخفیف در مجازات او را داده بود.”

هرانا پیشتر در گزارشی به بررسی مشکلات زندانیان محبوس در زندان تهران بزرگ پرداخته بود.

محمد خدابخش ۲۲ ساله، در جریان اعتراضات سراسری آبان ۹۸ هنگامی که از محل کار به منزل بازمیگشت توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا توسط دادگاه به ۶ سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شد. گفته میشود که وی در مدت بازداشت بارها مورد ضرب و شتم قرار گرفته بود. آقای خدابخش در کودکی، والدین خود را از دست داده و از سنین پایین نان آور خانواده بوده است.

لازم به اشاره است اعتراضات آبان ماه، به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز جمعه ۲۴ آبان ماه ۹۸ با اعلام افزایش بی سابقه قیمت بنزین در ده‌ها شهر ایران با حضور بی سابقه معترضین در خیابان‌ها آغاز شد و برای چند روز ادامه یافت. محمد جواد کولیوند، نماینده مردم کرج در مجلس گفت این اعتراضات در ۷۱۹ نقطه از کشور رخ داد. سید حسین نقوی حسینی سخنگوی وقت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز، آمار بازداشتی های اعتراضات این اعتراضات را حدود ۷ هزار نفر اعلام کرد. بر اساس گزارشات نهادهای مدافع حقوق بشر صدها تن نیز در پی این اعتراضات خونین جان باختند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها