گزارشی از مرگ پر ابهام سپهر شیرانی

سپهر شیرانی، شهروند هجده ساله که در روز سه شنبه دهم بهمن ماه، توسط نیروهای امنیتی در زاهدان بازداشت شده بود، به صورت پرابهامی پس از گذشت سه روز در ایام بازداشت جان باخت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، سپهر شیرانی، شهروند بازداشتی ساکن زاهدان به صورت پرابهامی جان باخت.

بر اساس این گزارش: آقای شیرانی در روز سه شنبه دهم بهمن ۱۴۰۲، توسط ماموران اطلاعات سپاه در زاهدان بازداشت شد. امروز ماموران پس از گذشت سه روز از مان دستگیری این شهروند، طی تماسی با خانواده آقای شیرانی به آنها اعلام کردند که سپهر جان خود را از دست داده است.

تاکنون “ماموران اطلاعات سپاه زاهدان از تحویل پیکر آقای شیرانی به خانواده وی خودداری کرده اند.”

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است که ماموران اطلاعات سپاه، دلیل بازداشت آقای شیرانی را، انتشار مطالب انتقادی در شبکه های اجتماعی عنوان کرده اند.

بصورت رسمی تاکنون توضیح مشخصی در مورد دلایل درگذشت این زندانی به خانواده او داده نشده است با اینحال کمپین فعالین بلوچ که وضعیت حقوق بشر در سیستان و بلوچستان را نظارت می کنند، مرگ این زندانی را به دلیل اعمال شکنجه در زمان بازداشت عنوان کرده اند.

سپهر شیرانی، دانشجوی هجده ساله، فرزند علی، اهل فنوج و ساکن زاهدان بود.

لازم به ذکر است در طی سالهای اخیر موارد متعددی از مرگ مشکوک یا قتل شهروندان در بازداشتگاه های پلیس یا نهادهای امنیتی و قضائی منتشر شده است که در اکثر موارد تحقیقات صورت گرفته منجر به شناسایی خاطیان یا برخورد با مقام مسئولی نشده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها