ایرادات حقوقی در حکم صادره

علی شریف زاده، وکیل مدافع ماشالله کرمی، پدر محمد مهدی کرمی، معترض اعدام شده، از ابلاغ حکم شش سال حبس و ضبط اموال موکل خود خبر داد. این وکیل دادگستری ایراداتی را در خصوص صدور حکم اعلام کرده و گفته دادگاه انقلاب کرج صلاحیت رسیدگی به صدور حکم ضبط اموال را ندارد و اعتراض خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی شریف زاده، وکیل مدافع ماشالله کرمی از صدور حکم و ایرادات حقوقی که بر آن وارد دانسته، خبر داد.

این وکیل دادگستری با انتشار مطلبی اعلام کرد که موکلش از بابت اتهامات اجتماع و تبانی و فعالیت تبلیغی به شش سال حبس و ضبط اموال که از کمک‌های مردمی تهیه شده، محکوم شده است. به گفته علی شریف زاده، دادگاه انقلاب کرج صلاحیت صدور حکم ضبط اموال را ندارد و طبق قانون باید در دادگاه کیفری رسیدگی شود. حکم ایرادات حقوقی دارد و به آن اعتراض خواهیم کرد.

جلسه رسیدگی به اتهامات ماشالله کرمی در تاریخ چهارم اردیبهشت ماه، در شعبه مذکور برگزار شده بود.

اواخر اسفندماه سال گذشته، آقای شریف‌زاده اردکانی، وکیل آقای کرمی گفته بود: در کیفرخواست موکلش چهار عنوان اتهامی قید شده که اتهامات ماده ۵۰۰ (فعالیت تبلیغی علیه نظام) و ماده ۶۱۰ (اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت ملی) در دادگاه انقلاب کرج و همچنین اتهامات ماده دو قانون تشدید (تحصیل مال نامشروع) و ماده نه قانون مبارزه با پولشویی در دادگاه کیفری دو  شهرستان نظرآباد نیز، مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ماشالله کرمی، پدر محمد مهدی (کومار) کرمی، معترض اعدام شده، در تاریخ سی و یکم مردادماه ۱۴۰۲، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد. ماموران امنیتی در زمان بازداشت این شهروند، تمام وسایل الکترونیکی را ضبط و کارت‌ های بانکی خانواده وی را نیز مسدود کردند.

آقای کرمی در تاریخ ششم آبان ماه همان سال، از بازداشتگاه اداره اطلاعات به ندامتگاه مرکزی کرج منتقل شد. وی نهایتا پس از سه ماه بازداشت در قرنطینه به بند ۱۵ این ندامتگاه منتقل شد.

گفتنی است، سحرگاه روز شنبه ۱۷ دی ۱۴۰۱، حکم اعدام محمد مهدی کرمی از بازداشت شدگان اعتراضات سراسری در پرونده موسوم به “قتل بسیجی روح الله عجمیان” اجرا شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها