یک میلیون دانش آموز به مناطق عملیاتی اعزام میشوند

برخلاف تعهدات بین المللی ایران تحت عنوان الحاق به پیمان نامه حقوق کودک و بخش عدم به کارگیری کودکان در امور نظامی، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که یک میلیون دانش آموز در کشور طی سال تحصیلی جاری به اردوی موسوم به “راهیان نور” اعزام میشوند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از انتخاب، وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد که یک میلیون دانش آموز به اردوی موسوم به “راهیان نور” اعزانم میشوند.

رضامراد صحرایی در این خصوص گفت: در سال تحصیلی جاری از طریق بسیج دانش‌ آموزی و فرهنگیان برای اعزام یک میلیون دانش آموز در اردوهای راهیان نور و راهیان پیشرفت برنامه ریزی شده است.

صحرایی در اظهاراتی که نقض حقوق کودکان تلقی میشود، خواستار قرار گرفتن هر چه بیشتر دانش آموزان در مناطق عملیاتی شد و ادعا کرد: “یادگیری موقعیتی دانش‌ آموزان باعث درک روشن آنها از واقعیت‌ ها بوده که با کتاب‌ ها و فیلم‌ ها قابل انتقال نیست. آنها باید در موقعیت قرار بگیرند تا درک درستی پیدا کنند.”

بر اساس پیمان نامه حقوق کودک، یک کودک، فرد زیر سن ۱۸ سال تعریف می شود. ایران از سال ۱۳۷۳ به این پیمان پیوسته است. بنابر این تعهدنامه، استفاده از کودکان و نوجوانان در نظامی‌گری ممنوع است، با این حال همچون بخش های کار کودکان، مجازات و اعدام و ازدواج قانونی کودکان، این قسمت از تعهدات نیز از سوی دولت ایران با آموزش نظامی و به کار گیری افراد زیر سن ۱۸ سال، نادیده گرفته می‌ شود.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها