وضعیت آرمیتا گراوند

متعاقب انتشار گزارش و تصاویری از وضعیت آرمیتا گراوند، نوجوان ۱۶ ساله‌ که اوایل هفته جاری بر اثر ضرب‌وشتم ماموران مترو تهران هوشیاری خود را از دست داد و به بیمارستان منتقل شد، نهادهای امنیتی خانواده وی را تحت و کنترل امنیتی شدیدی برای جلوگیری از هر گونه خبر رسانی قرار داده‌اند.
بر اساس اطلاع هه‌نگاو، ماموران امنیتی متعاقب انتشار عکس آرمیتا گراوند در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فجر تهران، تلفن‌های همراه تمامی اعضای خانواده این نوجوان را به ظن ارسال هرگونه تصویر ضبط کرده‌اند.
طی روز گذشته رسانه‌های حکومتی مصاحبه‌ای از پدر و مادر آرمیتا را منتشر کرده‌اند. در این مصاحبه مادر آرمیتا می‌گوید: “نمی‌دانیم، گفتند فشارش افتاده” است. مصاحبه مبین این نکته است که والدین آرمیتا علیرغم فشار به قطعیت تصریحی نسبت به علت بیهوشی دخترشان ندارند.
یکی از نزدیکان به خانواده شب گذشته به هه‌نگاو اعلام کرد:” این مصاحبه در محوطه بیمارستان فجر و با فشار و حضور پر تعداد نیروهای امنیتی ضبط شده و آنها تحت فشار این نیروها تن به این مصاحبه داده‌اند.”

هه‌نگاو شب گذشته برای اولین باز تصویری از آرمیتا گراوند در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان فجر منتشر کرد. منبع مورد استناد به هه‌نگاو اعلام داشت که وضعیت سلامت وی تغییر نکرده و کماکان بیهوش است.
از زمان بستری شدن آرمیتا در بیمارستان فجر، تمامی محوطه بیمارستان و به خصوص بخش مراقبت‌های ویژه این مرکز درمانی تحت کنترل شدید نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران قرار دارد. نیروهای امنیتی تمامی امورات بیمارستان عبور و مرور اشخاص را کنترل می‌کنند.
آرمیتا گراوند، قبل‌ازظهر یکشنبه ٩ مهر ماه سال جاری، متعاقب ضرب‌وشتم توسط ماموران ویژه حجاب اجباری مستقر در ورودی مترو “شهدا” تهران، با پایین‌ترین سطح هوشیاری به بیمارستان منتقل شده بود.

با لحاظ رویه جمهوری اسلامی در کتمان حقیقت بخصوص قتل حکومتی ژینا امینی و فقدان هر گونه اعتماد به نهادهای حکومتی، هه‌نگاو برای روشن شدن حقیقت، خواستار بررسی وضعیت آرمیتا گراوند توسط تیم پزشکی مستقل متشکل از پزشکان بدون مرز و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ( دفتر مستقر در تهران) و با حضور نماینده کمیته حقیقت‌یاب سازمان ملل در خصوص وضعیت ایران است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها