شهین احمدی بازداشت شد

شهین احمدی مادر آرمیتا گراوند دختر ۱۶ ساله قربانی حجاب اجباری که هم‌اکنون در بیمارستان فجر تهران در کما به سر می‌برد، توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده است.
بر اساس گزارش رسیده به سازمان حقوق بشری هه‌نگاو، عصر روز چهارشنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۲ (۴ اکتبر ۲۰۲۳)، شهین احمدی مادر آرمیتا گراوند در محوطه بیمارستان فجر تهران توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.
به گفته یک منبع مطلع، بازداشت خانم احمدی با توسل به خشونت بوده و تا زمان تنظیم این خبر اطلاعی از سرنوشت و محل نگهداری وی در دسترس نیست. هه‌نگاو مطلع شده است که خانواده خانم احمدی توسط نیروهای امنیتی تهدید شده‌اند تا از رسانه‌ای کردن این خبر خودداری کنند.

طی روز گذشته رسانه‌های حکومتی مصاحبه‌ای از پدر و مادر آرمیتا را منتشر کرده‌اند. در این مصاحبه مادر آرمیتا می‌گوید: “نمی‌دانیم، گفتند فشارش افتاده” است. مصاحبه مبین این نکته است که والدین آرمیتا علیرغم فشار به قطعیت تصریحی نسبت به علت بیهوشی دخترشان ندارند.
هه‌نگاو پیشتر به نقل از یکی از نزدیکان خانواده گراوند نوشته بود:” این مصاحبه در محوطه بیمارستان فجر و با فشار و حضور پر تعداد نیروهای امنیتی ضبط شده و آنها تحت فشار این نیروها تن به این مصاحبه داده‌اند.”

هه‌نگاو روز گذشته نیز گزارش داده بود که، نیروهای حراست آموزش و پرورش به همراه یک تیم از ماموران امنیتی در هنرستان عروة الوثقی محل تحصیل آرمیتا گراوند حاضر شده و با تهدید از دانش‌آموزان و دوستان آرمیتا خواسته‌اند هیچ گونه اطلاع رسانی در خصوص آرمیتا نداشته باشند. ماموران امنیتی به دانش‌آموزان اعلام کرده‌اند در صورت هر گونه اطلاع رسانی اعم از به اشتراک گذاشتن عکس‌های آرمیتا بشدت با آنها برخورد خواهد شد.

 

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها