چهار نفر را به اتهام "ارتباط با موساد" اعدام شدن

مرکز رسانه قوه قضائیه ایران صبح روز جمعه ۸ دی (۲۹ دسامبر) از اعدام چهار نفر به اتهام “ارتباط با موساد” خبر داد. این مرکز به نقل از عتباتی، رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی از دستگیری “۱۰ نفر از عوامل مرتبط” با اسرائیل با رصد اطلاعاتی گزارش داده است.

به ادعای عتباتی اعضای گروه دستگیر شده با هدایت افسران جاسوسی موساد در استان‌های آذربایجان غربی، تهران و هرمزگان فعالیت می‌کرده است. او گفته است این افراد در قبال ماموریت‌های انجام شده “مبالغی را از افسران موساد” در چند نوبت دریافت کرده بودند.

میزان، خبرگزاری قوه قضائیه جمهوری اسلامی نام این افراد را وفا هناره، آرام عمری، رحمان پرهازو و خانم نسیم نمازی اعلام کرده است.

این اولین بار نیست که جمهوری اسلامی شهروندان خود را به اتهام همکاری با اسرائیل اعدام کرده است. در گذشته نیز بارها به این اتهام افرادی اعدام شدند.

اعدام این چهار نفر یک روز پس از تشییع جنازه رضی موسوی از فرماندهان سپاه که اخیرا در سوریه بر اثر شلیک موشک‌های اسرائیل کشته شد، اتفاق افتاده است.

تجمع خانواده اعدامی‌ها در مقابل زندان ارومیه

بر اساس گزارش شبکه‌های اجتماعی پس از انتقال افراد اعدامی به سلول انفرادی تجمعی نیز در شامگاه پنجشنبه ۸ دی در مقابل زندان ارومیه از سوی خانواده‌هایشان برای جلوگیری از اعدام آنان برگزار شده است.

“شبکه حقوق بشر کردستان” بر اساس فایل صوتی ۲ نفر از این زندانیان سیاسی نوشته است که این ۱۰ شهروند در زمان بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات ارومیه به دلیل شکنجه جسمی و تهدید به تجاوز و بازداشت اعضای خانواده‌هایشان ‌ مجبور به انجام اعترافات اجباری شده‌اند، اما در زمان برگزاری جلسه دادگاه کلیه ادعاهای بازجویان امنیتی را رد کرده و از شکنجه خود در زمان بازداشت خبر داده‌اند.

یک منبع مطلع به سازمان حقوق بشر “هه نگاو” گفته است نهادهای امنیتی به خانواده‌های این زندانیان اعلام کرده‌اند که اجساد زندانیان اعدام شده را به آن‌ها تحویل نخواهند داد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

4.2 5 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
یاسر

لعنت به ج ا که از اسراییل مثل سگ میترسه!

سید رضوان

خدا بخواد چیزی به نابودی رژیم غاصب نمانده!الله اکبر

R