در جریان تجمع اعتراضی روز گذشته شماری از مجروحان جنگ ایران و عراق در مقابل ساختمان مجلس شواری اسلامی، تعدادی از این شهروندان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به پلیس امنیت تهران منتقل شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۱ مردادماه ۱۴۰۱، جمعی از مجروحان جنگ ۸ ساله ایران و عراق، در مقابل ساختمان مجلس شورای اسلامی دست به تجمع اعتراضی زدند.

در جریان این تجمع، شماری از شهروندان معترض توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به پلیس امنیت تهران منتقل شدند؛ هویت سه تن از این افراد، علی سروش شهروند ساکن ایلام، محمود پروهان و همچنین علی گندمکاران اهل اصفهان، توسط هرانا احراز شده است.

در ویدئویی که در این خصوص به دست هرانا رسیده و در انتهای این گزارش آن را مشاهده می کنید؛ تعدادی از مجروحان جنگ ایران و عراق که در ماشین ون نیروی انتظامی حضور دارند، در حال انتقال به پلیس امنیت هستند. همچنین در ویدئویی دیگر، یکی از مجروحان جنگ ایران و عراق در اعتراض به بی توجهی مسئولان متولی مبنی بر عدم تامین مخارج عمل جراحی وی، می‌گوید: «می‌خواهم بمیرم و این‌ وضع را نبینم. تمام تن من پر از ترکش است. ۳۵ سال است حقم ضایع شده. “غلط کردم” جانباز شدم.»

هرانا پیشتر در تاریخ ۲۳ خردادماه امسال، طی گزارشی از ضرب و شتم و بازداشت تعدادی از مجروحان جنگ ۸ ساله ایران و عراق، توسط نیروهای امنیتی در تهران، خبر داده بود.

مجروحان جنگ ایران و عراق، بارها به دلیل عدم پرداخت مطالبات مزدی خود اقدام به برگزاری تجمعات اعتراضی در برخی از نقاط کشور کرده اند. در تاریخ ۱۹ دی‌ماه سال گذشته تعدادی از این شهروندان در مقابل سازمان بنیاد شهید واقع در تهران، دست به تجمع زدند که نیروهای امنیتی با حضور گسترده در جریان این تجمع، اعتراض این قشر از جامعه را “غیر قانونی” عنوان کردند و به آن پایان دادند.

نمایشگر ویدیو

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها