ابراهیم محمودی به جزای نقدی محکوم شد

ابراهیم محمودی، فعال صنفی معلمان در الیگودرز توسط دادگاه انقلاب این شهر به پرداخت جزای نقدی محکوم شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اتحادیه آزاد کارگران ایران، ابراهیم محمودی، فعال صنفی معلمان‌ الیگودرز به جزای نقدی محکوم شد.

براساس حکم که توسط دادگاه انقلاب الیگودرز صادر و در تاریخ ۲۸ تیرماه به آقای محمودی ابلاغ شده است، این شهروند از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” به ۳ ماه حبس تعزیری محکوم شده و این محکومیت به ۱۰ میلیون تومان جریمه نقدی تبدیل شده است.

آقای محمودی روز شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱، و در آستانه روز جهانی کارگر و هفته معلم در منزل شخصی خود توسط نیروهای امنیتی بازداشت و در تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه آزاد شده بود.

هرانا پیشتر طی گزارشی به جمع بندی اعتراضات معلمان و بازداشت فعالین صنفی معلمان در شهرهای مختلف طی دو ماه پرداخته بود.

معلمان معترض مطالبات خود را «اجرای کامل قانون رتبه بندی فرهنگیان شاغل و همچنین قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان»، «رسمی شدن نیروهای استخدام موقت، نیروهای خدمات آموزشی، آموزشیاران نهضت و مربیان پیش دبستانی»، «پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان سال ۱۴۰۰»، «بهبود معیشت نیروهای خدماتی»، «اجرای اصل ۳۰ قانون اساسی»، «آزادی معلمان زندانی»، «آموزش رایگان و با کیفیت برای دانش آموزان»، «پرداخت بیمه دانش آموزان» و همچنین «تشکیل کلاسهای درس با ظرفیت حداکثر ۱۶ دانش آموز» عنوان کردند.

پس از بازداشت ده‌ها فعال صنفی در جریان این تجمع سراسری، دبیر کل سازمان ملل متحد طی گزارشی در قالب ۱۳ محور، نسبت به گونه های مختلف نقض حقوق بشر در ایران ابراز نگرانی کرد و خواستار آزادی شهروندان از جمله معلمانی شد که به دلیل استفاده از حق آزادی بیان و شرکت در تجمع‌های مسالمت‌آمیز بازداشت شده اند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها