شلاق برای متخلفان بهداشتی

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی، از صدور حکم ۷۴ ضربه شلاق تعزیری برای دو متخلف بهداشتی در این استان در کنار سایر مجازات ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدا و سیما، دو متخلف بهداشتی در استان آذربایجان شرقی به ۷۴ ضربه شلاق محکوم شدند.

مدیرکل دامپزشکی استان آذربایجان شرقی با اعلام این خبر گفت: “این دو متخلف بهداشتی به علت توهین به مامور در حین انجام وظیفه به ۷۴ ضربه شلاق تعزیری؛ از بابت تهدید علیه بهداشت عمومی و کشتار غیر مجاز، به یک سال حبس و همچنین به دلیل تمرد نسبت به ماموران دولتی اداره دامپزشکی تبریز به یک سال حبس محکوم شدند. به علاوه فردی که اقدام به فک پلمب غیرمجاز و غیرقانونی کرده بود نیز به دو سال حبس مجزا محکوم شد.”

امیرحسین بهداد افزود: “این افراد طبق گزارشات مردمی مبادرت به کشتار غیرمجاز کرده بودند که توسط کارشناسان بخش نظارت بر بهداشت اداره دامپزشکی شهرستان تبریز شناسایی و پس از بازرسی، واحد‌های متخلف به دستور مقام قضایی پلمب شدند”.

گفتنی است کنوانسیون بین المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها