هستی امیری جهت اجرای حکم

هستی امیری، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی و از فعالان دانشجویی این دانشگاه، جهت اجرای حکم یک سال حبس، بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز یکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱، هستی امیری، دانشجوی دانشگاه علامه طباطبایی و از فعالان دانشجویی این دانشگاه جهت اجرای حکم حبس  در منزلش بازداشت و به زندان اوین منتقل شد.

خانم امیری پیشتر توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام” به یک سال حبس تعزیری و همچنین بابت مجازات تکمیلی به ضبط تلفن همراه، منع عضویت در گروه‌ها و دستجات سیاسی و اجتماعی در فضای مجازی و خارج از آن و همچنین منع اقامت در گردهمایی‌هایی دانشجویی (به غیر از کلاس‌های موظفی درسی) به مدت دو سال محکوم شده بود، این حکم توسط دادگاه تجدید نظر عینا تایید شد.

به گفته یک منبع مطلع، “این فعال دانشجویی روز سه شنبه ۴ مردادماه، جهت اجرای حکم به دادسرای اوین مراجعه کرده و به دلیل عدم حضور قاضی، اجرای حکم وی به زمان دیگری موکول شده‌ بود. او درحالی که مسئولان اجرای احکام را بابت پیگیری امور پزشکی خود، مطلع ساخته‌ و اعلام کرده‌ بود تا دو روز آینده مجددا جهت اجرای حکم مراجعه خواهد کرد، صبح امروز با ورود ماموران امنیتی به منزلش بازداشت شد.”

امیر رئیسیان، وکیل خانم امیری پیشتر گفته بود، این محکومیت در ارتباط با پرونده‌ای است که سال گذشته پس از انتشار تصویری از این فعال دانشجویی در دانشگاه علامه طباطبایی در ارتباط با ۸ مارس، گشوده شده ولی مسکوت باقی مانده بود.

به گفته آقای رئیسیان “روز ۱۳ دی ماه ۱۴۰۰، پلیس امنیت عمومی به قصد بازداشت هستی امیری وارد منزل این دانشجو می‌شود و در آخر به دلیل عدم حضور ایشان در منزل، به خانواده‌ی وی شفاها اعلام می‌گردد که باید در تاریخ ۱۸ دی ماه همان سال ایشان به شعبه دو بازپرسی دادسرای اوین مراجعه کند.

پس از تفهیم دو اتهام اجتماع و تبانی به قصد برهم زدن امنیت و همچنین فعالیت تبلیغی علیه نظام توسط بازپرس شعبه دو، برای هستی امیری قرار وثیقه‌ی پانصد میلیون تومانی صادر می‌شود و تا انجام فرآیندهای آن این‌ فعال دانشجویی یک روز در بازداشت می‌ماند.”

رئیسیان در مورد مصادیق اتهامی این دانشجو نیز به فعالیت‌های حوزه‌ی زنان در دانشگاه، و همچنین مواضع این دانشجوی حقوق در فضای مجازی در رابطه با حق حیات و مجازات اعدام اشاره می‌کند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها