فرنگیس مظلوم جهت اجرای حکم

فرنگیس مظلوم، فعال مدنی و مادر سهیل عربی، زندانی سیاسی سابق امروز سه شنبه ۱۱ مرداد، پس از حضور در واحد اجرای احکام دادسرای اوین جهت تحمل دوران محکومیت ۱۸ ماه حبس خود، راهی زندان اوین شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز سه شنبه ۱۱ مردادماه ۱۴۰۱، فرنگیس مظلوم، فعال مدنی و مادر زندانی سیاسی سابق، سهیل عربی، جهت تحمل دوران محکومیت، راهی زندان اوین شد.

خانم مظلوم پیشتر طی ابلاغیه ای جهت اجرای حکم حبس به شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین به ریاست قاضی امیرحسین تاریان احضار شده بود.

یک منبع مطلع با اعلام این خبر، در خصوص شرایط جسمانی خانم مظلوم به هرانا گفت: «خانم مظلوم علیرغم بیماریهای متعدد و بلاتکلیفی نتوانسته روند درمان خود را طی کند و در طی ماه گذشته به علت استرسهای ایجاد شده به علت احضار های پی در پی و در راه پزشکی قانونی و زندان اوین رفت و آمد کردن، دچار سکته مغزی شدند و چند روز در بیمارستان “مهر پرند” بستری بودند.»

به گفته وی، «اواخر سال گذشته پزشکی قانونی عدم تحمل حبس خانم مظلوم را تایید کرده بود و از طرف دادسرا اعلام کردند جریمه نقدی میشود، ولی در طی شکایت وزارت به جوابیه پزشکی قانونی، مجددا ایشان را برای اجرای تحمل حبس احضار کردند.»

لازم به ذکر است پیشتر فرنگیس مظلوم در تاریخ ۲۷ مهرماه ۱۴۰۰، توسط شعبه ۱ واحد اجرای احکام دادسرای اوین، احضار شده بود. وی پس از ورود به زندان اوین جهت تحمل دوران محکومیت خود از سوی دادیار زندان، وی را به دلیل عدم توان تحمل حبس، نپذیرفت و در طی نامه ای از پزشکی قانونی خواستار بررسی وضعیت جسمی و معاینات لازمه شد.

فرنگیس مظلوم در تاریخ ۳۱ تیرماه ۹۸ در منزل خواهر خود بازداشت و به بازداشتگاه وزارت اطلاعات، موسوم به بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. خانم مظلوم نهایتا در تاریخ ۱۶ مهرماه ۹۸ با تودیع قرار وثیقه ۲۵۰ میلیون تومانی و تا پایان مراحل دادرسی از زندان اوین آزاد شد.

وی مدتی بعد توسط شعبه ۶ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اوین مورد تفهیم اتهام قرار گرفت.

فرنگیس مظلوم پیشتر در تیرماه ۹۹ توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به صورت غیابی محاکمه و از بابت این اتهامات مجموعا ۶ سال حبس تعزیری محکوم شد. شش هم‌ پرونده‌ای خانم مظلوم در این پرونده نیز به احکام حبس محکوم شدند. پس از درخواست واخواهی خانم مظلوم نسبت به صدور این حکم جلسه دادگاه وی در تاریخ ۴ شهریورماه و ۷ مهرماه ۹۹ در شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران برگزار و رای ۱۸ ماه حبس صادر شد.

 خانم مظلوم نهایتا توسط شعبه ۲۹ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی سیدعلی مظلوم از بابت اتهام “اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم از طریق ارتباط گیری با سازمان مجاهدین خلق” به ۱ سال حبس تعزیری و به اتهام “فعالیت تبلیغی علیه نظام و به نفع گروه های معاند نظام” به ۶ ماه حبس و مجموعا به ۱۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد.

این حکم اسفندماه سال ۹۹ در دادگاه تجدیدنظر استان تهران عینا تایید شده که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۱ سال زندان برای وی قابل اجرا است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها