سوختبر در پی تیراندازی

روز شنبه ۱۵ مردادماه، در پی تیراندازی نیروهای نظامی در شهرستان راسک یک سوختبر زخمی شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کمپین فعالین بلوچ، روز شنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱، تیراندازی نیروهای نظامی در شهرستان راسک مصدومیت یک سوختبر را در پی داشت.

هویت این شهروند نوید تباسیده، فرزند اسحاق و اهل روستای کوچو از توابع بخش تلنگ شهرستان قصرقند عنوان شده است.

گفته می‌شود نیروهای نظامی در مسیر تردد سوختبران آنها را هدف شلیک قرار داده و این سوخبر از ناحیه دست زخمی شده است. وی توسط همراهان خود به بیمارستانی در شهرستان راسک منتقل شده است.

در بخشی از گزارش سالانه وضعیت حقوق بشر در ایران ویژه سال ۲۰۲۱، به شهروندانی که توسط ارگان‌های نظامی کشته و یا زخمی شده‌اند پرداخته شده است.

در سال ۲۰۲۱ مجموعا ۲۴۲ شهروند هدف شلیک نیروهای نظامی قرار گرفتند که از میان آنها ۹۴ شهروند جان خود را از دست دادند که این آمار شامل جان باختن ۲۳ کولبر، ۳۱ سوختبر و ۴۰ شهروند میشود. ۱۴۸ شهروند نیز به واسطه شلیک بی ضابطه ارگانهای نظامی مجروح شدند که از این تعداد ۸۱ نفر کولبر، ۵۱ شهروند عادی و ۱۶ نفر سوخت بر هستند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها