وضعیت محمدرضا مراد بهروزی

محمدرضا مراد بهروزی، شهروند ساکن قزوین دوران محکومیت یک سال حبس خود را در زندان این شهر سپری می کند. وی همچنین اخیرا با گشایش پرونده دیگری روبرو شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمدرضا مراد بهروزی، شهروند ساکن قزوین دوران محکومیت خود را در زندان این شهر سپری می کند.

آقای مراد بهروزی در تاریخ ۲۴ تیرماه امسال بازداشت و جهت تحمل دوران محکومیت یک ساله خود به زندان قزوین منتقل شد. او همچنین اخیرا از بابت اتهاماتی همچون “انتشار عکس و تصاویر و مطالب خلاف عفت عمومی، تولید تصاویر مبتذل و بارگزاری آن در فضای مجازی و تبلیغ علیه نظام” با گشایش پرونده دیگری روبرو  شده است.

به گفته یک منبع مطلع، در این خصوص برای آقای مراد بهروزی از سوی شعبه ۱ دادسرای عمومی و انقلاب قزوین وثیقه ۴۷۰ میلیون تومانی تعیین شده است.

آقای مراد بهروزی همچنین از حق دسترسی به وکیل و امکان برقراری تماس تلفنی با خانواده خود محروم است.

محمدرضا مراد بهروزی در تاریخ ۳۰ مرداد ۱۴۰۰، توسط نیروهای امنیتی در منزل خود بازداشت و پس از مدتی به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی آزاد شد. آقای بهروزی پیشتر با انتشار ویدئویی در صفحه شخصی خود از عملکرد علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی در خصوص ممنوعیت ورود واکسن انتقاد کرده بود.

وی پیشتر توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب شهرستان قزوین به ریاست قاضی اسمعیل امینی به اتهام” توهین به رهبری” به صورت غیابی به یک سال حبس تعزیری محکوم شد. وی همچنین در بخش دیگر پرونده خود توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری ۲ شهرستان محمدیه به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به پرداخت ۱۰ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد.

لازم به یادآوری است که سوری بابائی چگینی همسر محمدرضا مراد بهروزی پیشتر در تاریخ ۲۲ تیرماه، توسط ماموران پلیس امنیت استان البرز بازداشت شد.

وی پیشتر نیز از بابت اتهام “تبلیغ علیه نظام” طی ابلاغیه ای به شعبه دوم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان محمدیه احضار شده بود.

محمدرضا مراد بهروزی، متولد سال ۱۳۵۷، کارگر ساکن شهرک مهرگان قزوین و پدر سه فرزند است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها