محمد بساطی روزنامه نگار

محمد بساطی، مدیرمسئول نشریه فرهنگی و اجتماعی بلوطستان، توسط دادگاه کیفری دو شهرستان کوهدشت به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۸ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شد. این پرونده در پی انتقاد آقای بساطی از کمیته امداد شهرستان کوهدشت و اعلام شکایت این کمیته، برای وی گشوده شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رویداد ۲۴، محمد بساطی، مدیرمسئول نشریه فرهنگی و اجتماعی بلوطستان، به حبس محکوم شد.

بر اساس حکمی که به تازگی توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان کوهدشت صادر و به این روزنامه نگار ابلاغ شده است، وی به تحمل ۶ ماه حبس تعزیری و پرداخت ۸ میلیون تومان جزای نقدی محکوم شده است. این پرونده در پی انتقاد آقای بساطی از کمیته امداد شهرستان کوهدشت و اعلام شکایت این کمیته، برای وی گشوده شده است.

بنابر این گزارش؛ “شکایت از محمد بساطی تحت عنوان مدیرمسئول نشریه بلوطستان و نشر اکاذیب در این نشریه صورت گرفته است، اما در رای صادره عنوان شده که متهم در گروه خبری واتساپ نسبت به انتشار اخبار کذبی که قادر به اثبات آن‌ها نبوده اقدام کرده است.”

در این گزارش آمده است: بغیر از آقای بساطی، طی یک ماه اخیر از ۴ خبرنگار دیگر در شهرستان کوهدشت شکایت شده است. این تعداد شکایت از خبرنگار در شهرستانی کوچک و کم‌جمعیت جای سوال داشته و می‌تواند جریان آزاد اطلاعات و حقوق خبرنگاران بر انجام حرفه خود را با چالش‌های جدی مواجه کند.

مطابق قوانین، پرونده‌های خبرنگاران باید در دادگاه کیفری ۱ (دادگاه مطبوعات) و با حضور هیات منصفه و به صورت علنی مورد بررسی قرار گیرد اما در این مورد، پرونده در دادگاه کیفری ۲ بررسی شده و اصلا به دادگاه رسانه ارسال نشده است.

لازم به اشاره است که در آبان ماه سال گذشته، هرانا طی گزارشی از محکومیت غلام حسین (سینا) قلندری خبرنگار اهل کوهدشت به ۲۷ ماه حبس و دو سال محرومیت از خبرنگاری و توقیف کانال وی، توسط شعبه ۱۰۲ دادگاه کیفری دو شهرستان کوهدشت خبر داده بود.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها