مرگ و مصدومیت ۸ کارگر

در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، ۴ کارگر در شهرهای کرمانشاه، ساوه و بانه حین انجام کار دچار حادثه شدند. در این حوادث سه کارگر مصدوم و یک تن دیگر جان خود را از دست داد. در خبری دیگر طی روزهای اخیر، دو کارگر شرکت سکاف پالایشگاه آبادان و ۲ کارگر در عسلویه به دلیل گرمازدگی جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، دو کارگر سیمبان در کرمانشاه طی حادثه ای دچار برق گرفتگی شدند.

بر اساس این گزارش، هویت این کارگران که در شرکت توزیع برق استان کرمانشاه شاغل بودند، «حمید یاوری» از شهرستان کنگاور و «محمدرضا جعفری» از شهرستان صحنه عنوان شده است.

گفته می‌شود آقای یاوری به دلیل درفتگی قلاب کمربند از ارتفاع تیرک برق سقوط کرده و آقای جعفری نیز بر اثر اتصالی تابلو برق دچار سوختگی و آسیب دیدگی شده است.

این دو کارگر هر دو به بیمارستان منتقل شده و تحت درمان هستند.

مصدومیت یک کارگر در بانه

به گزارش کانال محلی بانه نیوز، امروز شنبه ۲۲ مردادماه، یک کارگر در شهرستان بانه حین انجام کار دچار مصدومیت شد.

بر اساس این گزارش، صبح روز جاری ساعت ۹ و ۲۰ این کارگر از طبقه دوم ساختمان نیمه کاره در محله شهرک سرچنار سقوط کرده است.

گفته میشود وی از ناحیه پا و کمر آسیب جدی دیده و با حضور به‌موقع و فوری نیروهای اورژانس، به بیمارستان صلاح‌الدین منتقل شده است.

مرگ دو کارگر پالایشگاه آبادان

به گزارش بهارنیوز، طی هفته گذشته دو نفر از کارگران «شرکت سکاف پالایشگاه آبادان» به دلیل گرمازدگی حین انجام کار جان خود را از دست داده اند

همچنین روز ۲۶ تیر ساعت ۳ و سی دقیقه نیز کارگری به نام «حمزه عبیداوی» از «پالایشگاه جفیر» شرکت دریا ساحل در اهواز فوت کرد. این کارگر در حالی مشغول به کار بوده است که در این تاریخ ادارات به دلیل گرمای شدید تعطیل بوده‌اند.

گفته شده که روز پنجشنبه ۲۰ آبان نیز ۱۵ نفر از کارگران پالایشگاه آبادان به دلیل گرما دچار گرمازدگی شده‌اند.

آنطور که منابع آگاه خبر داده‌اند در عسلویه نیز شرایط بسیار بد است به شیوه‌ای که تا کنون ۲ کارگر جان‌باخته‌اند و روزانه ۱۰۰ کارگر دچار گرمازدگی می‌شوند.

با وجود تاکید کمیته بحران استان خوزستان به کاهش ساعت کاری به دلیل گرمای بی‌سابقه هوا در این منطقه، اما تنها این بخش‌نامه‌های تعطیلی یا کاهش ساعات کاری، مربوط به ادارات و آن هم به دلیل کاهش در مصرف برق است.

مرگ یک کارگر در ساوه

به گزارش صدا و سیما، یک کارگر ساختمانی در ساوه حین انجام کار دچار حادثه شده و جان باخت.

سرپرست مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی ساوه در این خصوص گفت : “سقوط یک کارگر ساختمانی و امدادخواهی از واحد ارتباطات و هدایت عملیات این مرکز موجب شد تا بلافاصله تیم عملیاتی دوم اورژانس شهری شماره یک ساوه به شهرک علوی، محل حادثه اعزام شود.”

بهرام صیدی افزود: “در این حادثه کارگر ساختمانی که مردی ۴۳ ساله بود به علت سقوط از طبقه چهارم و شدت جراحات وارده در همان لحظه‌های اولیه حادثه در دم فوت شد”.

ایران در زمینه‌ی رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها