بازداشت علی انساندوست

علی انساندوست (خردگرا) زندانی سیاسی سابق، روز شنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی در منزل شخصی اش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. ماموران همچنین محل زندگی وی را مورد تفتیش قرار داده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علی انساندوست (خردگرا) زندانی سیاسی سابق، روز شنبه ۲۲ مردادماه ۱۴۰۱، توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

یک منبع نزدیک به خانواده وی به هرانا گفت: “ماموران آقای انساندوست را در منزل شخصی اش مادامی که هیچ یک از اعضای خانواده حضور نداشته اند، بازداشت کرده و محل را مورد تفتیش قرار داده اند.”

تا لحظه تنظیم این گزارش، از دلایل بازداشت، محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاع دقیقی در دست نیست.

علی انساندوست پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه بازداشت و تحمل حبس را داشته است. وی در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه سال ۹۹ به دلیل فعالیت در فضای مجازی و مصاحبه با یکی از رسانه‌های خارج از کشور توسط نیروهای امنیتی در رشت بازداشت شد. او در شهریورماه سال ۹۹ با پایان مراحل بازجویی به زندان لنگرود قم منتقل و بدون رعایت اصل تفکیک جرایم در بند عمومی این زندان نگهداری شد.

آقای انساندوست سپس توسط شعبه ۳ دادگاه انقلاب قم از بابت اتهاماتی از جمله همکاری با دول خارجی و متخاصم، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و تبلیغ علیه نظام به ۸ سال حبس محکوم شد که با استناد به ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی ۶ سال آن قابل اجرا بود. این حکم در پی تسلیم به رای، به ۴ سال و نیم زندان کاهش پیدا کرد.وی نهایتا در تاریخ ۵ دی‌ماه ۱۴۰۰، به جهت اینکه باقی مانده دوران محکومیت ۴ سال و ۶ ماهه خود را خارج از زندان و با محدودیت تردد سپری کند، تحت نظارت پابند الکترونیکی از زندان لنگرود قم خارج شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها