فرامرز سه دهی در دادگاه

جلسه رسیدگی به اتهامات فرامرز سه‌ دهی، شاعر خوزستانی و از اعضای کانون نویسندگان ایران، در شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز برگزار شد. وی در تاریخ ۱ مرداد، توسط شعبه ۱۳ این مرجع قضایی مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات فرامرز سه‌ دهی، شاعر خوزستانی و از اعضای کانون نویسندگان ایران، برگزار شد.

فرشته تابانیان، وکیل مدافع آقای سه‌ دهی با انتشار پستی در صفحه شخصی خود ضمن اعلام این خبر گفت: «جلسه رسیدگی به اتهامات آقای سه دهی در شعبه چهارم دادگاه انقلاب اهواز برگزار شد. در این جلسه به اتهامات تبلیغ علیه نظام از طریق طبع و نشر کتاب و عضویت در گروه های معاند نظام (کانون نویسندگان ایران) رسیدگی شد. ضمن رد اتهام های انتسابی به دفاع از وی پرداختیم.»

هرانا در تاریخ ۱ مردادماه امسال، طی گزارشی از تفهیم اتهام فرامرز سه‌ دهی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهواز،خبر داده بود. وی در شعبه ۱۳ این مرجع قضایی، به ریاست قاضی بابک عیوضی ضمن نقض کیفرخواست پیشین، مجددا مورد بازجویی قرار گرفت و از بابت اتهام “عضویت در کانون نویسندگان ایران به قصد تبلیغ علیه نظام” نیز تفهیک اتهام شد.

آقای سه دهی پیشتر در تاریخ ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱ به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان اهواز احضار و بابت اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام مورد تفهیم اتهام قرار گرفته بود. روز سه شنبه ۳۱ خردادماه امسال، جلسه دادگاه رسیدگی به این اتهام در شعبه ۴ دادگاه انقلاب اهواز برگزار شد که قاضی دادگاه ضمن بازجویی از وی، پرونده را به دلیل نقص در کیفرخواست صادره، به بازپرسی ارجاع داد.

همچنین فرامرز سه دهی در خصوص بخش دیگر پرونده خود در تاریخ ۱۶ خرداد ۱۴۰۱، توسط شعبه‌ ۱۱۱ دادگاه کیفری دو شهرستان اهواز از بابت اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” محاکمه شد.

این شاعر خوزستانی اسفندماه ۱۳۹۹ نیز حدود ۱۰ روز توسط سازمان اطلاعات سپاه خوزستان مورد بازجویی قرار گرفته و شبها تحت الحفظ به منزل باز میگشت.

فرامرز سه دهی” شاعر و نویسنده خوزستانی، از اعضای کانون نویسندگان ایران و از شاعران نام آشنای شعر دهه هفتاد ایران است که آثار متعددی از وی تاکنون چاپ و نشر شده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها