بازداشت یاشار پیری

یاشار پیری، فعال ترک (آذربایجانی) ساکن تبریز، امروز چهارشنبه ۲۶ مرداد، پس از احضار به اداره اطلاعات این شهرستان، بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز چهارشنبه ۲۶ مردادماه ۱۴۰۱، یاشار پیری، فعال ترک (آذربایجانی) به اداره اطلاعات شهرستان تبریز احضار شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: “پس از مراجعه آقای پیری به این نهاد امنیتی، ماموران وی را بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل کردند.”

تا لحظه تنظیم این گزارش، از دلایل احضار، بازداشت و اتهامات مطروحه علیه آقای پیری اطلاعی در دسترس نیست.

یاشار پیری در تاریخ ۳ اسفندماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و روز چهارشنبه ۶ اسفندماه همان سال، با تودیع قرار وثیقه به صورت موقت و تا پایان مراحل دادرسی از زندان تبریز آزاد شد. پس از مدتی وکیل مدافع وی، علیه نیروهای امنیتی بازداشت کننده موکلش، به دلیل اعمال “آزار و شکنجه” شکایتی را به مراجع قضائی ارایه داد. برادر وی نیز از ضرب و شتم یاشار پیری در زمان دستگیری و شکنجه وی در طول دوران بازداشت خبر داد.

یاشار پیری پیش از این نیز از بابت فعالیت های خود سابقه برخوردهای قضایی و تحمل حبس را داشته است. او همچنین در تاریخ ۲۶ آبان‌ماه ۹۸ در جریان اعتراضات سراسری آبان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اطلاعات سپاه عاشورای تبریز منتقل شد. آقای پیری پس از ۲۶ روز، با اتمام مراحل بازجویی به بند سه گانه زندان تبریز منتقل شد. وی نهایتا در تاریخ ۱۶ بهمن‌ماه همان سال پس از حدود سه ماه با تودیع قرار وثیقه از زندان تبریز آزاد شد.

یاشار پیری، متولد ۱۳۷۰، فارغ التحصیل رشته حقوق در مقطع کارشناسی و شهروند ساکن تبریز است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها