معوقات مزدی کارگران

شماری از کارگران صنایع بسته بندی داروگر رشت از عدم دریافت حقوق ۵ ماه اخیر خود خبر دادند. همچنین کارگران خدماتی شهرداری اقبالیه از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود گلایه مند هستند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایلنا، حدود ۷۰ کارگر صنایع بسته‌بندی داروگر رشت از عدم دریافت حقوق معوقه خود خبر دادند.

یکی از کارگران این کارخانه گفت: “۵ ماه است که حقوقی دریافت نکرده‌ایم و بیمه‌هایمان نیز با مشکل روبرو است. به هر مسئولی هم شکایت می‌کنیم فقط شنونده است و اقدامی نمی‌کند. تعدادی از کارگران این کارخانه با سوابق ۱۵ تا ۲۰ سال کار به دلیل نگرانی بابت از دست دادن شغل، مشکلاتشان را از طریق نامه یا حضوری به گوش مسئولان می‌رسانند اما کسی برای پیگیری وضعیت کارخانه و کارگران آن اقدامی انجام نداده است.”

این کارگر ادامه داد: “بعد از بدقولی‌های مکرر برای پرداخت حقوق؛ ما کارگران راهی جز اعتراض نداریم. البته تا امروز یک ماه مربوط به حقوق اسفند سال ۱۴۰۰ کارگران پرداخت شده است. میانگین مطالبات مزدی و بیمه‌ای هریک از ما کارگران در ۵ ماه گذشته براساس سوابق کاری دست‌کم ۶۰ تا ۸۰میلیون تومان است که کارفرما می‌گوید که به خاطر نداشتن منابع مالی، توان پرداخت آن را ندارد.”

مطالبات کارگران خدماتی شهرداری اقبالیه

به گزارش فارس، کارگران خدماتی شهرداری اقبالیه در استان قزوین، از عدم پرداخت مطالبات مزدی خود گلایه مند هستند.

شهردار اقبالیه با بیان اینکه این کارگران “دو ماه” از حقوق خود را دریافت نگرده اند، در این خصوص گفت: “متاسفانه موضوع رسیدگی به صورت وضعیت فعالیت های صورت گرفته از سوی پیمانکاران در گذشته مورد توجه جدی قرار نگرفته و زمینه ساز انباشت بدهی های شهرداری شده که مطالبات کارگران خدماتی نیز یکی از این موارد است.

وی همچنین وعده داد: “ظرف روزهای پیش رو، مطالبات ۲ ماهه کارگران خدماتی شهرداری تسویه می شود.”

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها