آخرین وضعیت شاکر باغی

شاکر باغی، زندانی سیاسی تبعه کشور ترکیه پانزدهمین سال از دوران محکومیت ۳۰ ساله خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در زندان کاشمر سپری میکند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امروز دوشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۱، شاکر باغی (هَوال شاکر)، زندانی سیاسی تبعه کشور ترکیه دوران محکومیت خود را در زندان کاشمر سپری می‌کند.

این زندانی سیاسی پانزدهمین سال از دوران محکومیت ۳۰ ساله خود را بدون رعایت اصل تفکیک جرائم در حالی در زندان کاشمر سپری میکند، که از مشکلات روانی رنج میبرد و علیرغم نیاز به معالجه و توصیه پزشک از اعطای مرخصی درمانی محروم مانده است.

شاکر باغی پیش از این در تاریخ ۲ بهمن‌ ۱۴۰۰، با تودیع قرار وثیقه دو میلیارد تومانی به مرخصی استعلاجی اعزام شده بود.

یک منبع مطلع در خصوص وضعیت آقای باغی به هرانا گفت: “در زندان کاشمر اصل تفکیک جرائم رعایت نمی شود و آقای باغی در کنار زندانیان با جرائم گوناگون در شرایط بسیار نامناسبی بسر می‌برند.”

شاکر باغی (هَوال شاکر) در تاریخ ۲۰ اسفندماه سال ۱۳۸۶ در جاده سنندج – مریوان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و جهت بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شد.

وی همچنین چند ماه در بازداشتگاه‌های امنیتی وزارت اطلاعات و سپاه پاسداران در شهرهای سنندج و کرمانشاه تحت بازجویی قرار داشت.

وی نهایتا توسط شعبه‌ اول دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “حسن بابایی” به اتهام “عضویت در یک از احزاب مخالف نظام” به ۳۰ سال حبس و تبعید به زندان شهر کاشمر در استان خراسان رضوی محکوم شد. حکم صادره در شعبه‌ چهارم دادگاه تجدیدنظر استان کردستان عیناً تایید شد.

شاکر باغی مردادماه سال ۱۳۸۸ از زندان مرکزی سنندج به زندان کاشمر تبعید شد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها