بلاتکلیفی چهار فعال صنفی

امید شاه محمدی، پرویز احسنی، کاوه محمدزاده و هیوا قریشی، چهار عضو انجمن صنفی معلمان کردستان (دیواندره)، علیرغم گذشت ۶۹ روز از زمان دستگیری، کماکان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج در بازداشت و بلاتکلیفی بسر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، امید شاه محمدی، پرویز احسنی، کاوه محمدزاده و هیوا قریشی، چهار عضو انجمن صنفی معلمان کردستان (دیواندره) کماکان در بارداشت بسر میبرند.

در این گزارش به نقل از یک منبع مطلع آمده است: “این چهار فعال صنفی از یک ماه گذشته تاکنون هیچ تماس تلفنی با خانواده خود نداشتەاند. آنها کماکان از ملاقات با خانواده و حق دسترسی به وکیل محروم هستند.”

هرانا پیشتر در تاریخ ۲۳ مردادماه امسال، طی گزارشی به تداوم بازداشت و بلاتکلیفی این فعالان صنفی معلمان در بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج پرداخته بود. پیشتر قرار بازداشت این شهروندان برای سومین بار متوالی توسط دادستان عمومی و انقلاب سنندج تمدید شده بود.

یک منبع مطلع با اشاره به اینکه این شهروندان در وضعیت بسیار نامناسبی در بازداشتکاه اطلاعات سنندح بسر میبرند، به هرانا گفته بود: “علیرغم کوشش خانواده این شهروندان، مسئولیت قضایی با آزادی موقت آنها با تودیع قرا مخالفت میکنند.”

اوایل تیرماه ۱۴۰۱ نیز، قرار بازداشت این شهروندان به مدت ۱۰ روز تمدید شده بود.

این شهروندان روز چهارشنبه ۲۵ خردادماه امسال، توسط نیروهای امنیتی در دیواندره بازداشت و جهت انجام مراحل بازجویی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سنندج منتقل شدند.

از میان آنان امید محمدی پیش از این نیز سابقه بازداشت و محکومیت توسط نهادهای امنیتی و قضایی را داشته است.

هرانا پیشتر با انتشار گزارشی به جمع بندی اعتراضات معلمان و فرهنگیان کشور در روز پنجشنبه ۲۶ خرداد ماه پرداخته بود.

 

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها