مرگ سه کارگر

در سایه فقدان ایمنی محیط و شرایط نامناسب کار، سه کارگر در شهرهای کرمانشاه و رباط کریم حین انجام کار، طی حوادثی جان خود را از دست دادند. ایران در زمینه رعایت مسائل ایمنی کار در میان کشورهای جهان رتبه ۱۰۲ را به خود اختصاص داده ‌که رتبه بسیار پایینی است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از صدا و سیما، کارگر جوان ۲۸ ساله‌ای در شهر کرمانشاه حین کار ساختمانی به علت سقوط از ارتفاع جان خود را از دست داد.

براساس این گزارش، پس از اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر وقوع یک مورد حادثه منجر به فوت در شهرک حافظیه کرمانشاه، ماموران این کلانتری در محل حاضر شدند.

پس از حضور ماموران در محل و انجام تحقیقات ابتدایی مشخص شد کارگر ۲۸ ساله‌ای حین کار کردن در یک ساختمان در حال احداث به دلیل پاره شدن کمربند ایمنی از طبقه دوم سقوط کرده و جانش را از دست داده است.

جسد این کارگر جوان پس از انجام اقدامات لازم برای تعیین دقیق علت فوت به پزشکی قانونی منتقل شد.

مرگ دو کارگر در رباط کریم

به گزارش رکنا، دو کارگر در رباط کریم به دلیل سقوط در چاه جان خود را از دست دادند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی رباط کریم گفت: دو چاه کن در روستای انجم آباد رباط کریم عصر دیروز بر اثر بی احتیاطی حین لایروبی در قعر یک چاه ۱۰۰ متری جان باختند.

رئیس آتش نشانی رباط کریم درباره جزئیات این حادثه گفت: ماجرا از این قرار بود مقنی در حین بالا آمدن از چاه در نیمه‌های راه به انتهای چاه سقوط و بخاطر ضربات وارد شده فوت می‌کند.

رزاقی اضافه کرد: اما نفر دوم که یک جوان ۳۵ ساله است که همکار مقنی بود، او برای کمک وارد چاه می‌شود اما بخاطر نبود اکسیژن کافی و استنشاق گاز سمی در انتهای چاه خفه می‌شود.

وی عنوان داشت: امدادگران آتش نشانی رباط کریم اجساد این دو نفر را پس از شش ساعت از عمق چاه بیرون آوردند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها