بازداشت یک شهروند آلمانی

سخنگوی وزارت خارجه آلمان، بازداشت یک شهروند این کشور در ایران را تایید کرد و گفت که او به «عکس‌برداری از مناطق ممنوعه» متهم شده است. این شهروند آلمانی هم اکنون در بند عمومی زندان آران و بیدگل بسر میبرد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از رادیو فردا، سخنگوی وزارت خارجه آلمان بازداشت یک شهروند آلمانی در ایران را تایید کرد.

براساس این گزارش، هویت وی « آروید گرنه، ۶۶ ساله» عنوان شده است.

در این گزارش آمده است؛ آقای گرند، در زمان حضور در ایران با موتور سیکلت به شهرهای مختلف از جمله تهران و تبریز سفر کرده است، وی بیش از ۴۰ روز پیش به اتهام «عکس‌برداری از مناطق ممنوعه» بازداشت و نیمی از این مدت زمان را در سلول انفرادی بسر برده است؛ وی هم اکنون در بند عمومی زندان آران و بیدگل در نزدیکی کاشان بسر میبرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان، ضمن “اظهار بی اطلاعی از انگیزه آقای گرند از سفر به ایران و زمان دقیق بازداشت وی”، تایید کرده است که “آلمان به این شهروند زندانی خود دسترسی کنسولی دارد”.

 

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها