اعزام سمانه سعیدی

سمانه (یلدا) سعیدی، زندانی سیاسی امروز چهارشنبه ۹ شهریور، از زندان اوین به مرخصی درمانی اعزام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر، امروز چهارشنبه ۹ شهریورماه ۱۴۰۱، سمانه (یلدا) سعیدی، زندانی سیاسی از زندان اوین به مرخصی درمانی اعزام شد.

اعزام به مرخصی خانم سعیدی، جهت درمان و به مدت ۱۰ روز صورت گرفته است.

پیشتر نیز یک منبع مطلع در خصوص وضعیت این زندانی سیاسی به هرانا گفته بود: «سمانه سعیدی مبتلا به سندروم فیبرو میالژیا است که موجب بروز اختلال در حرکت او شده است. باوجود سپری کردن بیش از یک سوم از دوران محکومیت خود و عدم توانایی تحمل حبس، تاکنون از اعزام به مرخصی محروم مانده است.»

خانم سعیدی مردادماه ۹۹ توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه الف_ یک متعلق به سپاه ثارالله منتقل شد. گفته میشود خانم سعیدی در زمان بازداشت تحت فشار قرار داشته و مورد ضرب و شتم نیز قرار گرفته است.

پرونده این شهروند در شعبه ۱ بازپرسی دادسرای اوین مورد بررسی قرار گرفت. وی نهایتا توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی ایمان افشاری از بابت اتهامات “تبلیغ علیه نظام، توهین به مقدسات و اجتماع و تبانی” به ۱۱ سال حبس محکوم شد که با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، مجازات اشد یعنی ۵ سال حبس برای وی اجرا است.

سمانه (یلدا) سعیدی، متولد ۲۵ شهریور ۱۳۶۱ و اهل مازندران است.

سندروم فیبرومیالژیا اختلالی است که باعث ایجاد درد پراکنده در سراسر بدن، مشکلات خواب، خستگی و مشکلات خلقی می‌شود. افراد مبتلا به فیبرومیالژیا به دلیل پردازش غیرطبیعی درد در مغز، معمولا نسبت به افراد دیگر به درد حساس‌تر هستند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها