ملیحه نظری و ژوزف شهبازیان

ملیحه نظری، نوکیش مسیحی روز سه شنبه ۸ شهریورماه، جهت اجرای حکم حبس راهی زندان اوین شد. همچنین ژوزف شهبازیان، دیگر شهروند مسیحی امروز پنجشنبه ۱۷ شهریورماه، پس از مراجعه به دادسرای اوین بازداشت و به زندان اوین منتقل شد. پیشتر شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران خانم نظری را به تحمل ۶ سال حبس تعزیری و آقای شهبازیان را به تحمل ۱۰ سال حبس و برخی محرومیت های اجتماعی محکوم کرده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از محبت نیوز، روز سه شنبه ۸ شهریورماه ۱۴۰۱، ملیحه نظری، نوکیش مسیحی جهت اجرای حکم حبس راهی زندان اوین شد.

همچنین ژوزف شهبازیان دیگر شهروند مسیحی، امروز پنجشنبه ۱۷ شهریورماه پس از مراجعه به دادسرای اوین بازداشت و به  زندان اوین منتقل شد. بر اساس این گزارش بازداشت آقای شهبازیان علیرغم حال نامساعد جسمی وی صورت گرفته است.

ملیحه نظری و  ژوزف شهبازیان به همراه ۵ شهروند مسیحی دیگر در تاریخ ۸ خرداد ۱۴۰۱ توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران از بابت اتهاماتی از جمله “تشکیل دسته و گروه غیرقانونی با هدف برهم زدن امنیت کشور، اقدام علیه امنیت ملی از طریق تبلیغ مسیحیت تبشیری و تشکیل کلیسای خانگی” به ترتیب به تحمل ۶ سال حبس و ۱۰ سال حبس تعزیری، محرومیت از حقوق اجتماعی، منع خروج از کشور و منع عضویت در دسته جات و گروه ها و تبعید محکوم شده بودند. این حکم در تاریخ ۱۷ خردادماه امسال، به ایمان سلیمانی وکیل مدافع شماری از این شهروندان ابلاغ شده بود.

مردادماه امسال شعبه ۳۶ دادگاه تجدیدنظر استان تهران، محکومیت ژوزف شهبازیان را عینا تایید کرد.

ملیحه نظری، نوکیش مسیحی پیشتر در تاریخ ۱۰ تیرماه سال ۹۹ توسط نیروهای امنیتی در منزل خود در تهران بازداشت و در تاریخ ۱ مرداد در پی ناتوانی در تامین قرار وثیقه از زندان اوین به زندان قرچک ورامین منتقل شد. همچنین  ژوزف شهبازیان شهروند ۵۷ ساله ارمنی تبار تیرماه سال ۹۹ به همراه شماری از نوکیشان مسیحی در یک مراسم دینی در منطقه یافت آباد تهران بازداشت شده بود.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها