افزایش شمار اعدام شدگان زندان زاهدان

سحرگاه امروز شنبه ۱۹ شهریورماه، حکم یک زندانی زن که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بود، در زندان زاهدان به اجرا درآمد. با احتساب این زندانی، شمار زندانیانی که روز جاری در این زندان اعدام شده اند به پنج تن افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از حال وش، سحرگاه امروز شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، حکم اعدام یک زندانی زن، در زندان زاهدان به اجرا درآمد.

در این گزارش، به هویت این زندانی ساکن زاهدان اشاره ای نشده است. گفته میشود وی پیشتر از بابت اتهام قتل توسط دادگاه کیفری زاهدان به اعدام محکوم شده بود.

لازم به یادآوری است، سحرگاه امروز شنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۱، حکم چهار زندانی که پیشتر از بابت اتهام قتل به اعدام محکوم شده بودند، در زندان زاهدان اجرا شد.

تا لحظه تنظیم این گزارش، اعدام این زندانی از سوی رسانه‌های داخل ایران و یا منابع رسمی اعلام نشده است.

بر اساس گزارش سالانه مرکز آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران در بازه زمانی (اول ژانویه ۲۰۲۱ تا ۲۰ دسامبر ۲۰۲۱) دستکم ۲۹۹ شهروند اعدام شدند و ۸۵ تن دیگر به اعدام محکوم شدند. از جمله اعدام شدگان باید به اعدام ۴ کودک-مجرم اشاره کرد.

بنا بر همین گزارش بیش از ۸۸ درصد اعدام های صورت گرفته در ایران توسط دولت یا نهاد قضایی اطلاع رسانی نمی‌شوند که نهادهای حقوق بشری اصطلاحا آن را اعدام “مخفیانه” می‌خوانند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

1 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها