احضار اجلال قوامی

اجلال قوامی حسین آباد، روزنامه‌ نگار و فعال حقوق بشر اهل سنندج، به شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب این شهرستان احضار شد. در این ابلاغیه از آقای قوامی خواسته شده تا برای دفاع از اتهام انتسابی ظرف مدت ۵ روز از زمان صدور ابلاغیه در این شعبه حاضر شود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، اجلال قوامی حسین آباد، روزنامه‌ نگار و فعال حقوق بشر، به دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج احضار شد.

بر اساس احضاریه ای که در تاریخ ۱۵ شهریورماه توسط شعبه پنجم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان سنندج به ریاست قاضی حافظ محمدی حیفی صادر و به آقای قوامی ابلاغ شده است، از وی خواسته شده تا جهت دفاع از اتهام “اخلال در نظم و آسایش عمومی” ظرف مدت ۵ روز از زمان صدور ابلاغیه در این شعبه حاضر شود.

آقای قوامی پیشتر نیز به واسطه فعالیت های مدنی خود سابقه بازداشت و محکومیت داشته است. وی در تاریخ ۳۱ شهریورماه ۹۷، توسط شعبه ۱۰۹ دادگاه کیفری دو سنندج به اتهام “نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی” به صورت غیابی محاکمه و به تحمل ۸ ماه حبس تعزیری محکوم شد. دادگاه درباره اتهام آقای قوامی به برخی از یادداشت‌ های وی استناد کرده بود. وی نهایتا پس از ثبت درخواست واخواهی و اعتراض به رای صادره، در همان مرحله بدوی دادگاه از اتهام انتسابی تبرئه شد.

لازم به ذکر است در تاریخ نهم شهریورماه سال ۹۷ سازمان گزارشگران بدون مرز طی بیانیه ای صدور احکام سنگین علیه روزنامه‌نگاران ایرانی از جمله اجلال قوامی را محکوم کرده بود.

اجلال قوامی حسین آباد، فرزند عزیز، متولد ۱۳۵۵، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر اهل شهرستان سنندج، متاهل و پدر یک فرزند دختر است. وی طی فعالیت ۲۰ ساله خود در عرصه روزنامه نگاری، سابقه اشتغال در هفته نامه پیام مردم، ندای گروس، ئاگرین روژ و برخی از رسانه های سراسری را داشته است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها