اعتراضات سراسری مردم ایران در روز هفتم

در ادامه خیزش سراسری به دنبال «قتل دولتی» مهسا امینی به دست «گشت ارشاد»، معترضان شامگاه جمعه نیز در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، اصفهان، مشهد، تبریز، کرج و سنندج به خیابان‌ها آمدند.

با وجود اختلال گسترده‌ای که از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی در اینترنت شهرهای مختلف ایران گزارش می‌شود، اخبار و تصاویری از حضور مردم معترض در روز جمعه اول مهر منتشر شده است.

آغاز تظاهرات اعتراضی در تهران

بنا بر گزارش‌ها، معترضان در منطقه‌های مختلف در تهران از جمله صادقیه، اکباتان، نارمک، ستارخان، تهرانسر، صادقیه و نازی‌آباد تجمع‌های اعتراضی برگزار کردند.

منطقه ستارخان در غرب تهران شاهد برگزاری تجمع گسترده‌ای از معترضان بود. معترضان در این منطقه شعارهایی از جمله «مجتبی بمیری، رهبری را نبینی» و «امسال سال خونه، سید علی سرنگونه» سر دادند.

معترضان در تهران خیابان خسرو و چهارراه اسدی را نیز بستند و در بلوار فردوس نیز شعار دادند «این همه سال جنایت، مرگ بر این ولایت».

مردم در خیابان بلوار کشاورز با بوق زدن و ایجاد ترافیک اعتراض کردند و همچنین گروهی با تشکیل تجمع در این منطقه شعار «می‌جنگیم می‌جنگیم، ایران رو پس می‌گیریم» سر دادند.

اصفهان، درگیری میان مردم و سرکوب‌گران

حساب توییتری ۱۵۰۰تصویر خبر از حضور معترضان در شهر اصفهان در روز جمعه داده است.

این حساب درگیری شدید میان معترضان و سرکوب‌گران را در اصفهان با عنوان «خبر تایید شده» منتشر کرده است.

مردم معترض در رشت و سنندج نیز به نشانه اعتراض بوق خودروهایشان را به صدا درآوردند.

برابر اطلاعات رسیده به ایران‌اینترنشنال، از روز پنج‌شنبه اینترنت همراه و خانگی در بخش‌هایی از تهران و برخی دیگر از نقاط کشور به شکل کلی قطع شده است و به همین دلیل اطلاع دقیقی از جدیدترین اخبار مربوط به اعتراض‌ها در شهرهای مختلف در دست نیست.

با وجود این، گزارش‌ها حکایت از حضور مردم در خیابان‌ها دارند.

در روزهای گذشته، با گسترده شدن اعتراض‌ها به کشته شدن مهسا امینی در شهرهای مختلف ایران، شعارها علیه خامنه‌ای و فریاد برای سرنگونی جمهوری اسلامی به محور اصلی اعتراضات تبدیل شده و شهرهای مختلف، صحنه روسری سوزان زنان و مبارزات خیابانی علیه سرکوب خشونت‌بار تظاهرات شده‌اند.

در همین حال، موج بازداشت‌ و سرکوب از سوی نیروهای امنیتی ادامه دارد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

3.3 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها