آمریکا باید منابع ملی رژیم ایران برای سرکوب مردم را قطع کند

مورگان اورتگاس، سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا، در گفت‌وگوی اختصاصی با ایران اینترنشنال ادامه رویکرد دولت بایدن در مذاکره با رژیمی که مردم ایران را سرکوب می‌کند اشتباهی بزرگ خواند و تاکید کرد باید منابع مالی جمهوری اسلامی برای سرکوب مردم قطع شود.

اورتگاس در این مصاحبه گفت: «دولت بایدن باید به مذاکرات با جمهوری اسلامی پایان دهد، چرا که هر توافقی می‌تواند پول زیادی در اختیار حکومت قرار دهد که علیه منافع مردم ایران به کار گرفته شود.»

اورتگاس با اشاره به اعتراضات گسترده مردم و به ویژه «تراژدی» که در ارتباط با زنان ایران در حال رخ دادن است، گفت: دولت بایدن تلاش می‌کند حرف درست را بزند، اما سیاست‌های اشتباه خود را ادامه دهد.

او هشدار داد در صورت احیای برجام، میلیاردها دلار در اختیار رژیمی سرکوبگر قرار خواهد گرفت.

اورتگاس حمایت نهادهای حقوق بشری از مردم ایران را کافی ندانست و گفت به همین دلیل دولت ترامپ با هدف محدود کردن بودجه سپاه پاسداران، فشارها را بر جمهوری اسلامی افزایش داده بود.

او افزود: «اگر می‌خواهید از مردم ایران حمایت کنید، منابع مالی را در اختیار رژیم این کشور قرار ندهید تا بتواند به ظلم و ستم به مردم این کشور ادامه دهد.»

سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا خاطرنشان کرد اگر درآمدهای جمهوری اسلامی در اثر فشارها کاهش یابد، این رژیم دسترسی خود را به منابع سرکوب از دست خواهد داد.»

اورتگاس تحریم گشت ارشاد از سوی دولت بایدن را اقدامی «بسیار مناسب و شروعی خوب» خواند و تاکید کرد چنین اقدام‌هایی باید ادامه پیدا کند.

سخنگوی پیشین وزارت خارجه آمریکا با اشاره به تلاش‌های دولت بایدن و شرکت استارلینک برای ارائه اینترنت ماهواره‌ای به معترضان ایران، ابراز امیدواری کرد دولت‌های غربی باید برای تحقق این امر هر چه را در توان دارند انجام دهند.

اورتگاس همچنین پیشنهاد داد دولت بایدن مانند رویه‌ای که دولت ترامپ در پیش گرفته بود، برای گزارش موارد نقض حقوق بشر در ایران مجاری ارتباطی ایجاد کند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

4 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها