احضار و بازداشت محمد طاهری خرم

محمد طاهری خرم، شهروند ساکن کرج روز شنبه ۹ مهرماه، پس از حضور در اداره اطلاعات این شهر بازداشت شد. وی پیشتر از طریق پیامک جهت ارئه پاره ای توضیحات به اداره مذکور احضار شده بودند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز شنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۱، محمد طاهری خرم، شهروند ساکن کرج پس از حضور در اداره اطلاعات کرج بازداشت شد.

وی پیشتر از طریق پیامک جهت ارائه پاره ای توضیحات به این اداره احضار شده بود. آقای طاهری خرم اخیر در صفحه شخصی خود مطلبی در حمایت از “علی کریمی” در رابطه با تخریب تندیس وی منتشر کرده بود.

یک منبع مطلع در این رابطه به هرانا گفت: “پس از مراجعه خانواده آقای طاهری خرم به اداره اطلاعات ماموران امنیتی به آنها گفته اند وی را از بازداشتگاه این نهاد به زندان منتقل کرده اند، اما هیچ اطلاعاتی در رابطه با اینکه به کدام زندان منتقل شده، دلیل بازداشت وی چه بوده و وضعیت او چگونه است ارائه نداده اند.”

به گفته این منبع مطلع ماموران اطلاعات خانواده وی را در خصوص گرفتن وکیل تهدید کرده اند. وی همچنین افزود: “آقای طاهری خرم در تاریخ ۱۶ مهرماه از بابت پرونده ای دیگر تاریخ دادرسی داشتند که این زمان یک ماه به تعویق افتاده بود.”

تاکنون از اتهامات مطروحه علیه این شهروند اطلاعاتی در دسترس نیست.

اعتراضات شهریور ماه ۱۴۰۱ به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز ۲۶ شهریورماه در پی جان باختن دختر ۲۲ ساله ای به نام مهسا (ژینا) امینی بر اثر عملکرد گشت پلیس امنیت اخلاقی در تهران آغاز شد و تا تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ در دست کم ۸۵ شهر و ۱۸ دانشگاه از ۲۹ استان کشور گسترش یافت. این اعتراضات که کماکان ادامه دارد تاکنون به بازداشت صدها نفر و کشته و زخمی شدن دهها معترض از جمله کودکان منجر شده است.

رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی با متهم کردن متهمان به اعمال خشونت اعترافات اجباری تعدادی از بازداشت شدگان را منتشر کردند. همینطور حکومت ایران اینترنت را در سطح کشور در بخش خانگی و تلفن های همراه مختل کرد.

 

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها