۵ شهروند توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند

طی روزهای اخیر، ۵ شهروند از جمله یک دانشجو در تهران و دهگلان در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت و یکی از این شهروندان با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، سه شهروند در دهگلان بازداشت شدند.

روز شنبه ۹ مهرماه ۱۴۰۱، سهیلا مطاعی، دلنیا خانی و سارینا حسینی در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

از محل نگهداری و اتهامات مطروحه علیه این شهروندان اطلاعی در دست نیست.

همچنین شوراهای صنفی دانشجویان کشور، اعلام کرد که روز شنبه ۹ مهرماه، الهه رمضانی دانشجوی کارشناسی ارشد مطالعات موزه دانشگاه هنر تهران توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به زندان گنبدکاووس منتقل شد. از سوی دیگر روز یکشنبه ۱۰ مهرماه، الهام رمضانی، دانش‌ آموخته کارشناسی ارشد پژوهش هنر دانشگاه سمنان توسط نیروهای امنیتی بازداشت و پس از دوران بازجویی با تودیع قرار وثیقه موقتا آزاد شد.

اعتراضات شهریور ماه ۱۴۰۱ به مجموعه اعتراضات سراسری گفته می شود که از روز ۲۶ شهریورماه در پی جان باختن دختر ۲۲ ساله ای به نام مهسا (ژینا) امینی بر اثر عملکرد گشت پلیس امنیت اخلاقی در تهران آغاز شد و تا تاریخ اول مهرماه ۱۴۰۱ در دست کم ۸۵ شهر و ۱۸ دانشگاه از ۲۹ استان کشور گسترش یافت. این اعتراضات که کماکان ادامه دارد تاکنون به بازداشت صدها نفر و کشته و زخمی شدن دهها معترض از جمله کودکان منجر شده است.
رسانه های نزدیک به نهادهای امنیتی با متهم کردن متهمان به اعمال خشونت اعترافات اجباری تعدادی از بازداشت شدگان را منتشر کردند. همینطور حکومت ایران اینترنت را در سطح کشور در بخش خانگی و تلفن های همراه مختل کرد.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها