احضار و بازداشت چهار شهروند

مسعود نیکخواه، از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان (مریوان)، امروز شنبه ۱۶ مهر به اداره اطلاعات مریوان احضار شد. همچنین، طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ مهرماه، سه دانشجو به نام های معین منصوری ترشیزی، علیرضا فولادی و مهاجره امیری، توسط نیروهای امنیتی در مشهد و قم بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کردپا، امروز شنبه۱۶ مهر ۱۴۰۱، مسعود نیکخواه از اعضای هیات مدیره انجمن صنفی معلمان کردستان (مریوان) به اداره اطلاعات مریوان احضار شد.

آقای نیکخواه پیش از این نیز سابقه بازداشت توسط نهادهای امنیتی را داشته است.

در خبری دیگر، طی روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۴ و ۱۵ مهرماه، دو دانشجو توسط نیروهای امنیتی در مشهد بازداشت شدند.

شورای صنفی دانشجویان هویت این دانشجو یان را “معین منصوری ترشیزی، دانشجوی دانشگاه سراسری فردوسی مشهد و علیرضا فولادی دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی مشهد” عنوان کرده است.

بنابر این گزاش، آقای منصوری ترشیزی دارای سابقه بیماری است و بازداشت و بی خبری از سرنوشت وی نگرانی خانواده و نزدیکان او را در پی داشته است.

همچنین روز دوشنبه ۱۱ مهرماه، “مهاجره امیری” دانشجوی رشته فقه حقوق دانشگاه مفید قم، پس از خروج از دانشگاه توسط نیروهای لباس شخصی‌ بازداشت شده است.

تاکنون از محل نگهداری و آخرین وضعیت این شهروندان اطلاعی در دسترس نیست.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 3 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها