تفهیم اتهام شروین حاجی پور

شروین حاجی پور، خواننده ایرانی، توسط شعبه ١١ بازپرسی دادسرای ساری تفهیم اتهام شد. علاوه بر این، وی به مدت ۶ ماه ممنوع الخروج شده است. آقای حاجی پور چند روز پس از انتشار قطعه “برای” توسط نیروهای امنیتی بازداشت و نهایتا با تودیع قرار وثیقه آزاد شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شروین حاجی پور، خواننده ایرانی تفهیم اتهام شد.

مجید کاوه، وکیل مدافع وی با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود اتهام مطروحه علیه موکل خود را “فعالیت تبلیغی علیه نظام و ترغیب و تحریک افراد به اعمال خشونت آمیز” عنوان کرده و گفت: “همچنین به موجب قرار نظارت قضایى، دستور منع خروج شروین حاجی پور از کشور به مدت ۶ ماه صادر شده است.؛

شروین حاجی پور خواننده ساکن ایران چند روز پس از انتشار قطعه “برای” توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به بازداشتگاه اداره اطلاعات ساری منتقل شد.

او نهایتا روز سه شنبه ۱۲ مهر ۱۴۰۱، با تودیع قرار وثیقه صد میلیون تومانی آزاد شد.

بازداشت مهسا امینی زن جوان ۲۲ ساله به جرم بدحجابی توسط پلیس امنیت اخلاقی و سپس جان باختن او در زمان بازداشت به موج گسترده ای از اعتراضات سراسری در ایران دامن زد. معترضان با شعار محوری “زن، زندگی، آزادی” در اعتراض به عملکرد، قوانین و ساختار حکومت معترض به خیابانها آمدند. هرانا با انتشار گزارشی ۲۱۵ صفحه ای به بررسی آماری، تحلیل و جمع بندی از بیست روز نخست اعتراضات جاری (۲۶ شهریور تا ۱۳ مهر ۱۴۰۱) اختصاص داد. در گزارش مذکور علاوه بر تحلیل جغرافیایی و ارائه نقشه و نمودار، هویت ۲۰۰ جان باخته احتمالی از جمله ۱۸ کودک و نوجوان، برآورد از ۵۵۰۰ بازداشت شده به همراه هویت ۶۰۴ تن از شهروندان بازداشت شده، ۱۲۳ دانشجو و ۳۶ روزنامه نگار یا فعال عرصه خبر ارائه شده است. همچنین در کنار بخش های متعدد دیگر، مجموعه کاملی از ۶۹۸ گزارش ویدیویی راستی آزمایی شده به تفکیک زمان و موضوع در این گزارش لحاظ شده است. همچنین این گزارش اعتراضات در ۳۴۲ نقطه کشور در تمام استانهای کشور از جمله ۱۰۵ شهر و ۶۸ دانشگاه را بررسی کرده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 2 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها