۱۲ کشته در پی درگیری در زندان لاکان رشت

در پی درگیری ابتدای هفته جاری در زندان لاکان رشت دستکم ۱۲ زندانی جان خود را از دست دادند. از زمان وقوع درگیری تاکنون امکان برقراری تماس تلفنی با خارج از زندان برای زندانیان میسر نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، به نقل از روزنامه اینترنتی فراز، در پی درگیری در تاریخ ۱۷ مهرماه در زندان لاکان رشت دستکم ۱۲ زندانی جان خود را از دست دادند.

براساس این گزارش، در زد و خوردهای آغازین ۶‌ نفر و در ادامه درگیری‌ها نیز ۶‌ الی ۷ نفر دیگر کشته شده‌اند و تعدادی از مصدومین نیز پس از انتقال به بیمارستان جان باخته اند.

پس از وقوع این درگیری خونین در زندان لاکان رشت، تلفن‌های زندان قطع شدند و تماس زندانیان با خارج از زندان تاکنون میسر نشده است.

پیشتر مهدی فلاح میری، دادستان مرکز گیلان بدون ذکر جزییات از جان باختن و مصدومیت شماری از زندانیان در پی درگیری در زندان لاکان رشت خبر داده بود. وی همچنین در سخنان خود مدعی شد که تعدادی از زندانیان محکوم به اعدام در بند ۸ زندان لاکان رشت بر اثر اختلافات شخصی با هم درگیر شدند.

‌او با بیان اینکه در این ناآرامی، تعدادی از زندانیان تأسیسات موجود در راهرو و سالن زندان را تخریب کردند، اظهار داشته بود: “در پی این رویداد پلیس در محل حاضر شد و برای آرام و پراکنده کردن زندانیان از گاز اشک آور استفاده کرد.” دادستان مرکز گیلان اضافه کرد: “با توجه به قطع برق به جهت تخریب تأسیسات و ممانعت از خدمات رسانی به مجروحان توسط زندانیان، برخی از مجروحان فوت نموده و مابقی جهت مداوا به بیمارستان منتقل شدند.”

فلاح میری روز ۱۸ مهرماه از بروز درگیری در بند ۸ این زندان خبر داد در حالی که برخی کاربران شبکه های اجتماعی آنرا «شورشی» در راستای پیوستن به اعتراضات سراسری عنوان کردند.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

4 4 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها