دو شهروند در تهران بازداشت شدند

محمد حسین امینیان جزی، شهروند ساکن تهران و سروش احمدی، دانشجوی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی در تهران در جریان اعتراضات سراسری توسط نیروهای امنیتی در این شهر بازداشت شدند. همچنین مائده دلبری و فاطمه رشیدی ابرغانی، دانشجویان دانشگاه الزهرا تهران کماکان در بازداشت به سر میبرند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، محمد حسین امینیان جزی، شهروند ساکن تهران اوایل مهرماه توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

یک منبع مطلع در این خصوص به هرانا گفت: وی ۳ هفته پیش به قصد خرید در شرق تهران از خانه بیرون رفت و بازداشت شد. در این مدت فقط یک تماس کوتاه با خانواده خود داشته و در این تماس اعلام کرده است که در زندان تهران بزرگ به سرمیبرد. از وضعیت وی اطلاع دقیقی در دست نیست.

از سوی دیگر یک منبع مطلع در خصوص دو دانشجوی بازداشتی به هرانا گفت: مائده دلبری و فاطمه رشیدی ابرغانی دانشجویان دانشگاه الزهرا که پیشتر در جریان اعتراضات دستگیر شدند کمامان در بازداشت به سر میبرند. بی خبری از وضعیت این دانشجویان، به افزایش نگرانی خانواده و نزدیکانشان منجر شده است.

همچنین شوراهای صنفی دانشجویان کشور از بازداشت سروش احمدی، دانشجوی دانشگاه خواجه نصیر خبر داد.

در این گزارش آمده که این دانشجو امروز شنبه ۲۳ مهر، به دادسرای اوین منتقل شده است.

توسط حسن حمزه زاده حیقی

حسن حمزه زاده متولد سال ٦٥ در كرج ،كارشناس رشته عمران ساختمان و فعال حقوق بشر در ايران بوده و سعى دارم در اين راه بزرگ با قدم هاى كوچك و پيوسته در راستاى هدف خود كه آزادى و برابرى و رعايت تمامى قوانين حقوق بشرى در ايران ميباشد حركت كرده و باشد كه فعاليت هاي اين حقير در جهت آگاهى رسانى و افشاگرى كار آمد بوده و به اميد روزي كه طلوع خوشيد نويد بخش انسانيتى توام با حس آزادى و رهايى از ظلم و ستم نه تنها براي مردم ايران بلكه براى تمامى جوامع بشر باشد .

5 1 رای
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها